Zu Neurowissenschaften im Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenlehren
JANÍKOVÁ, Věra. Zu Neurowissenschaften im Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenlehren (Neuroscience in Foreign Language Learning and Teaching). Lingua Viva. České Budějovice: Pedagogická fakulta JČU, 2010, VI, No 11, p. 55-62. ISSN 1801-1489. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Zu Neurowissenschaften im Fremdsprachenlernen und Fremdsprachenlehren |
Name in Czech | K neurovědám při učení a vyučování cizím jazykům |
Name (in English) | Neuroscience in Foreign Language Learning and Teaching |
Authors | JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution). |
Edition | Lingua Viva, České Budějovice, Pedagogická fakulta JČU, 2010, 1801-1489. |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
RIV identification code | RIV/00216224:14410/10:00045752 |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | neurolingvistika; psycholingvistika, neurodidaktika, didaktika cizích jazyků |
Keywords in English | neurolinguistic; psycholinguistic; neurodidactic; methodology of foreign language |
Changed by | Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 31/3/2011 21:26. |
Abstract |
---|
Im Beitrag werden Merkmale der Neurowissenschaften kurz skizziert, im Zentrum liegt die Neurolinguistik. Gleichzeitig werden hier ausgewählte methodische Konzepte und Ansätze, in denen sich Ergebnisse der neurowissenschaftlichen Forschungen in der Sprachbildung am deutlichsten manifestieren. |
Abstract (in Czech) |
---|
V článku je stručně nastíněna charakteristika neurověd s těžištěm položeným na neurolingvistiku a představeny vybrané koncepty a přístupy, v nichž se didakticky uchopené výsledky neurovědeckých výzkumů v současném jazykovém vzdělávání projevují nejzřetelněji. |
Abstract (in English) |
---|
This article outlines briefly the characteristics of the neuroscience with emphasis on neurolinguistic. There are introduced concepts and approaches of foreign language learning and teaching in which are the results of neuroscience manifested most clearly. |
Links | |
---|---|
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
PrintDisplayed: 12/10/2024 02:04