FIALOVÁ, Ilona. Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením na středních školách a analýza faktorů determinujících jejich profesní orientaci. In Květoňová, L., Prouzová, R. (eds.) Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010, s. 123-141. ISBN 978-80-7290-472-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením na středních školách a analýza faktorů determinujících jejich profesní orientaci
Název česky Inkluzivní vzdělávání žáků s tělesným postižením na středních školách a analýza faktorů determinujících jejich profesní orientaci
Název anglicky Inclusive Education of Pupils with Physical Impairments in Secondary Schools and Analysis of Factors Determining Professional Orientation
Autoři FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Praha, Květoňová, L., Prouzová, R. (eds.) Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání. od s. 123-141, 19 s. 2010.
Nakladatel Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045780
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7290-472-3
Klíčová slova česky integrativní a inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; adolescence; maturita; charakteristika tělesného postižení; faktory ovlivňující úspěšný přechod škola povolání; následné studium; předprofesní a profesní příprava
Klíčová slova anglicky integrative and inclusive education; pupil with special educational needs; adolescence; graduation; physical impairments; factors influencing successful school to work transition and pre vocational training
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Změněno: 27. 4. 2011 13:12.
Anotace
Tématem kapitoly je inkluze žáků s tělesným postižením na vybraných středních školách a analýza faktorů, které ovlivňují jejich rozhodování a předpokládaný úspěšný vstup na trh práce, přijetí ke studiu na vysokou popř.jinou školu. Byla provedena komparace této problematiky s žáky intaktními. Je zde také představen výzkum, který byl realizován ve školním roce 2007/2008 na vybraných středních školách. Dále jsou interpretovány některé hypotézy, prezentovány vybrané výsledky, formulovány závěry šetření a doporučení pro speciálně pedagogickou praxi.
Anotace anglicky
The chapter focuses on research in the academic year 2007/2008 at selected secondary schools. The analysis was conducted and comparison of factors determining professional orientation of pupils with physical impairments. Hypothese, results, conclusion and recommendations for special educational practice are presented.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 10:54