FIALOVÁ, Ilona. Analysis and Comparison of Factors Determining the Professional Orientation of Schoolchildren with Physical Disabilities and Health Impairments at Secondary Schools in the South Moravian Region. In Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 339-354. ISBN 978-80-210-5259-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analysis and Comparison of Factors Determining the Professional Orientation of Schoolchildren with Physical Disabilities and Health Impairments at Secondary Schools in the South Moravian Region
Název česky Analýza a komparace faktorů determinujících profesní orientaci žáků s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním na středních školách v Jihomoravském kraji
Autoři FIALOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.) SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration, od s. 339-354, 16 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045781
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5259-8
Klíčová slova anglicky student with special educational needs; nondisabled student; adolescence; school eaving exam; integrative and inclusive education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D., učo 1640. Změněno: 7. 4. 2011 12:25.
Anotace
The subject of this article is the analysis of factors that influence students decision-making and their expected successful entry into the job market, acceptance to university or to other schools. The students on which this article is focused are those students with special educational needs (with a focus on students with physical disabilities and health impairments) and nondisabled students at secondary schools in the South Moravian Region. A study, carried out in the 2007/2008 school yer at selected secondary schools in the monitored region, is presented in the article. Furthermore, this article also present some evaluated hypoteses, selected results and formulated conclusions of the study, as well as recommendations for practice in special education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 23:39