Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků
MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ a Aleš RUDA. Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků. 2010. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků |
Název česky | Interaktivní tabule jako nástroj pro osvojení kartografických dovedností žáků |
Název anglicky | Interactive board as the instrument for map skills development of pupils |
Autoři | MÍSAŘOVÁ, Darina, Kateřina MRÁZKOVÁ a Aleš RUDA. |
Vydání | 2010. |
Další údaje | |
---|---|
Typ výsledku | Konferenční abstrakt |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | kartgorafické vzděláváné, interkativní tabule, kartografické dovednosti |
Klíčová slova anglicky | cartography education, interactive board, map skills |
Změnil | Změnila: Mgr. Bc. Darina Mísařová, Ph.D., učo 40917. Změněno: 19. 12. 2010 20:59. |
Anotace |
---|
Příspěvek představuje jeden ze způsobů získání kartografických dovedností a znalostí (čtení mapy, interpretace mapy, tvorba a použití mapy), které by mělo být dosaženo u žáků základní školy. Geografické informační systémy a interaktivní tabule jsou učební pomůcky s velkým potenciálem v současném vzdělávání a také ve výuce geografie. Umožňují aktivní práci s mapovým materiálem. Učitel geografie má možnost s využitím moderních informačních technologií dodržet didaktické principy a vést žáky k získávání geografických znalostí a dovedností s důrazem na jejich pochopení, analýzu, hodnocení a praktické použití. |
Anotace česky |
---|
Příspěvek představuje jeden ze způsobů získání kartografických dovedností a znalostí (čtení mapy, interpretace mapy, tvorba a použití mapy), které by mělo být dosaženo u žáků základní školy. Geografické informační systémy a interaktivní tabule jsou učební pomůcky s velkým potenciálem v současném vzdělávání a také ve výuce geografie. Umožňují aktivní práci s mapovým materiálem. Učitel geografie má možnost s využitím moderních informačních technologií dodržet didaktické principy a vést žáky k získávání geografických znalostí a dovedností s důrazem na jejich pochopení, analýzu, hodnocení a praktické použití. |
Anotace anglicky |
---|
The paper presents one way of map skills and knowledge acquirement (map reading, analysis interpretation, making and application of map) that should be achieved by pupils of basic school. Using Geographic Information Systems potential and an interactive board as a teaching equipment of current education is one way of teaching in geography. It enables an active work with cartographic material. Geography teacher has the possibility to keep the didactic principles along with using modern information technologies mentioned above and to train pupils for geographical knowledge and skills with emphasis on their understanding, analysis, evaluation and practical application. |
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 18:34