DOLEŽALOVÁ, Lenka. Výchova a vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v běžných školských zařízeních. In HAVEL, J., FILOVÁ, H., et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole.Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2010, s. 137-152. ISBN 978-80-7315-202-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výchova a vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v běžných školských zařízeních
Název česky Výchova a vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením v běžných školských zařízeních
Název anglicky Education of Children and Pupils with Hearing Impairments in Mainstream Schools
Autoři DOLEŽALOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, HAVEL, J., FILOVÁ, H., et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole.Inclusive Education in Primary School. od s. 137-152, 16 s. 2010.
Nakladatel Paido Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00045942
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-202-4
Klíčová slova česky dítě se sluchovým postižením raná intervence předškolní vzdělávání školní zralost povinná školní docházka integrace inkluze inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky pupil with hearing impairment early intervention preschool education school maturity compulsory education inclusion inclusive education
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Vrbecká Doležalová, Ph.D., učo 29868. Změněno: 20. 12. 2010 09:20.
Anotace
Příspěvek je zaměřen na vývoj dítěte se sluchovým postižením a výchovu a vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. Blíže je věnován období počátku školní docházky a podmínkám vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu, jeho výhodám a nevýhodám. Na závěr je uvedena případová studie žáka se sluchovým postižením, který navštěvuje běžnou základní školu.
Anotace anglicky
This paper is focused on development of children with hearing impairment and on education of children and pupils with hearing impairment. The attention is devoted to the beginning of school attendance and learning conditions in mainstream education, its advantages and disadvantages. In conclusion there is also disclosed the case study of pupil with hearing impairment who is attending to the ordinary primary school.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 11:18