C 2010

Výuka anglického jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností

KLENKOVÁ, Jiřina a Veronika GIRGLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Výuka anglického jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností

Název česky

Výuka anglického jazyka u žáků s narušenou komunikační schopností

Název anglicky

Teaching English to Pupils with Communication Disorders

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant) a Veronika GIRGLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. od s. 225-232, 8 s. 2010

Nakladatel

Paido Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00045957

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-202-4

Klíčová slova česky

žák s narušenou komunikační schopností; komunikativní kompetence a dovednosti; speciální vzdělávací potřeby; narušená komunikační schopnost; Rámcový vzdělávací program; logopedická intervence; integrace; výuka cizích jazyků; výuka anglického jazyka

Klíčová slova anglicky

the pupil with impaired communication ability; communication competencies and skills; special educational needs; communication ability; the Framework Educational Plan; speech therapy; integration; foreign language teaching; English language teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 22:27, PhDr. Mgr. Veronika Včelíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola je zaměřena na vzdělávání integrovaných žáků s narušenou komunikační schopností v hlavním vzdělávacím proudu, konkrétně na výuku cizích jazyků (anglického jazyka) na 1.stupni běžných základních škol. V rámci první fáze výzkumného šetření byl ověřován počet integrovaných žáků s narušenou komunikační schopností v základních školách Jihomoravského regionu. Připravované následné výzkumné šetření je koncipováno na analýzu a bližší specifikace výuky anglického jazyka u těchto žáků v souladu s rámcovým vzdělávacím programem.

Anglicky

The primary issue of this article is the integration of pupils with impaired communication abilities into the mainstream education, particularly for teaching foreign language (English) at 1st degree of primary schools. In the first phase of the research was verified number of integrated pupils with impaired communication ability at primary schools of South Moravian region. Planned subsequent research study is designed as a more detailed. We would like to gain more information about teaching English to students with impaired communication ability in accordance to the Framework Educational Program.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání