FOLTOVÁ, Lucie, Lubomír KUKLA a Vladimír SMÉKAL. Stres matky během těhotenství jako antecedent behaviorálních potíží v dětství. Psychológia a patopsychológia dieťaťa. Bratislava: VÚDPaP, 2010, roč. 45, č. 2, s. 99-112. ISSN 0555-5574.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stres matky během těhotenství jako antecedent behaviorálních potíží v dětství
Název anglicky Mother´s stress during pregnancy as the antecedent of behavioral difficulties in childhood
Autoři FOLTOVÁ, Lucie (203 Česká republika, domácí), Lubomír KUKLA (203 Česká republika, garant, domácí) a Vladimír SMÉKAL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Psychológia a patopsychológia dieťaťa, Bratislava, VÚDPaP, 2010, 0555-5574.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14110/10:00040818
Organizační jednotka Lékařská fakulta
Klíčová slova česky stres; životní události v těhotenství; behaviorální a emocionální potíže; mladší školní věk
Klíčová slova anglicky stress; life events during pregnancy; behavioral and emotional difficulties; younger school age
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Zlámalová, učo 102833. Změněno: 12. 12. 2011 12:12.
Anotace
Cílem práce bylo posoudit, do jaké míry stres matky v těhotenství může ovlivnit některé aspekty problémového chování v období mladšího školního věku. K analýze bylo využito dat projektu ELSPAC. K měření stresu v těhotenství byl užit Inventář životních událostí, k měření problémového chování dětí Goodmanův dotazník SDQ. Z výsledků vyplývá, že prenatální stres těhotných matek má určitý vliv na behaviorální potíže dětí a že tedy lze považovat stresové události v těhotenství za jeden z antecedentů potíží s dětským chováním v mladším školním věku.
Anotace anglicky
The purpose of the work was to assess to what extent mother's stress during pregnancy can affect some aspects of problem behavior during younger school age. The analysis was made with use of the data of ELSPAC project. For the measurement of stress during pregnancy, the Inventory of Life Events was used; Goodman SDQ Questionnaire was used for measurement of problem behavior of children. The results show that the prenatal stress of pregnant mothers has a certain influence on behavioral difficulties of children and therefore stressful events in pregnancy can be considered as one of the antecedents of child behavior problems at younger school age.
Návaznosti
NS9669, projekt VaVNázev: Projekt ELSPAC v nové roli - raná dospělost v brněnských rodinách
Investor: Ministerstvo zdravotnictví ČR, Projekt ELSPAC v nové roli - raná dospělost v brněnských rodinách
VytisknoutZobrazeno: 3. 7. 2024 09:34