JANÍKOVÁ, Marcela. Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy. Pedagogická orientace. 2010, roč. 20, č. 1, s. 60-79. ISSN 1211-4669.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy
Název česky Odlišnosti ve vnímání interakčního stylu učitelů tělesné výchovy
Název anglicky Differences in perception of physical education teachers interaction style
Autoři JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pedagogická orientace, 2010, 1211-4669.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/10:00049116
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky interpersonální chování; interakční styl; vnímání; Learyho teorie interpersonálního chování; Dotazník interakčního stylu učitele (QTI); tělesná výchova
Klíčová slova anglicky interpersonal teacher behavior; interaction style; perception; Leary model for interpersonal behavior; Questionnaire on Teacher Interaction (QTI); physical education
Štítky rivok
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Marcela Janíková, Ph.D., učo 22233. Změněno: 22. 12. 2010 17:02.
Anotace
Studie se zabývá problematikou interakčního stylu učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretickým východiskem je Learyho teorie interpersonálního chování, na jejímž základě byl sestaven Dotazník interakčního stylu učitele (QTI). Tento dotazník byl distribuovaný učitelům tělesné výchovy (n = 19) a jejich žákům (n = 889) ve třech krajích ČR (Jihomoravský, Zlínský, Olomoucký). Výsledky studie se vztahují k odlišnostem ve vnímání učitelů sebou samými a ve vnímání učitelů jejich žáky, ke genderové odlišnostem ve vnímání interakčního stylu učitele, k odlišnostem v závislosti na délce praxe učitele a k odlišnostem daným povahou vyučovacího předmětu, v jehož rámci byla výzkumná studie realizována.
Anotace anglicky
The paper deals with the interacion style of physical education lower-secondary teachers. It is based on Learys Interpersonal Behavior Circle, which was used to develop the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI). This questionnaire was distributed to lower-secondary teachers of physical education (19) and to their pupils (889) in the regions of South Moravia, Zlin and Olomouc. The findings reflect the differences between the teachers' self-perception and the way the teachers are seen by the pupils, gender differences in the teachers' interaction styles and differences caused by the length of practice and the nature of the school subject in which the study was carried out.
Návaznosti
GP406/08/P252, projekt VaVNázev: Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
Investor: Grantová agentura ČR, Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 19:29