C 2010

High level language proficiency and language talent in pedagogical research.

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

High level language proficiency and language talent in pedagogical research.

Název česky

Mimořádná pokročilost v jazyce a jazykové nadání v pedagogickém výzkumu.

Název anglicky

High level language proficiency and language talent in pedagogical research.

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Šimoník, O. (ed.): School and talented Pupil. od s. 27-37, 11 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046048

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5350-2

Klíčová slova anglicky

language talent; gifted pupils; individual approach; foreign learning and teaching; empirical research
Změněno: 31. 3. 2011 21:22, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

This chapter presents some approaches to the issue of talent, is outlined in detail the biological and environmental perception in the line of gifts and talents highlighted language. The empirical research presents a part of the probe, along with selected results obtained in this investigation, which focused on learning how extraordinarily gifted and advanced students perceive their learning foreign languages from the perspective of environmental cognitive approach to talent.

Anglicky

This chapter presents some approaches to the issue of talent, is outlined in detail the biological and environmental perception in the line of gifts and talents highlighted language. The empirical research presents a part of the probe, along with selected results obtained in this investigation, which focused on learning how extraordinarily gifted and advanced students perceive their learning foreign languages from the perspective of environmental cognitive approach to talent.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání