PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ. Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů. In Hledisko kvality v přípravě učitele. Vydání první. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2010, s. 123-128. Monografie FPE ZČU. ISBN 978-80-7043-869-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů
Název česky Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů
Název anglicky Pedagogical content knowledge at the end of pre-service teacher education
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Vydání první. Plzeň, Hledisko kvality v přípravě učitele, od s. 123-128, 6 s. Monografie FPE ZČU, 2010.
Nakladatel Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00051605
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7043-869-5
Klíčová slova česky znalost oboru; didaktická znalost obsahu; ontodidaktická a psychodidaktická transformace; ohnisková skupina
Klíčová slova anglicky subject matter knowledge; pedagogical content knowledge; ontodidactic and psychodidactic transformation; focus group
Štítky životopis
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 25. 8. 2011 09:38.
Anotace
Cílem příspěvku je pokusit se doplnit dosavadní výzkumná zjištění v oblasti rozvoje didaktické znalosti obsahu jako jádrové složky poznatkové báze učitelství, která je základnou kompetenčního profilu učitele. Prezentována je výzkumná sonda, která prostřednictvím ohniskové skupiny hledá odpověď na otázku, z čeho studenti vycházejí při plánování i realozaci výuky v průběhu pedagogické praxe. Jinými slovy, zda a do jaké míry využívají znalost oboru pro tvorbu obsahu vyučování na úrovni ontodidiktiky i psychodidaktiky.
Anotace anglicky
The article aims to deepen our insight into the processes of the development of pedagogical content knowledge which is perceived as the core component of the knowledge base for teaching - the basis of the competence profile for teaching. Research in which the method of focus group is deployed seeks an answer to the following question: what sources do students utilize for planning and teaching during their teaching practice? In other words, to what extent do they use their knowledge of a scientific discipline for creation of educational content, both on the ontodidactic and psychodidactic levels?
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 03:17