2010
Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů
PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁZákladní údaje
Originální název
Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů
Název česky
Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů
Název anglicky
Pedagogical content knowledge at the end of pre-service teacher education
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Vydání první. Plzeň, Hledisko kvality v přípravě učitele, od s. 123-128, 6 s. Monografie FPE ZČU, 2010
Nakladatel
Západočeská univerzita v Plzni
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00051605
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7043-869-5
Klíčová slova česky
znalost oboru; didaktická znalost obsahu; ontodidaktická a psychodidaktická transformace; ohnisková skupina
Klíčová slova anglicky
subject matter knowledge; pedagogical content knowledge; ontodidactic and psychodidactic transformation; focus group
Štítky
Změněno: 25. 8. 2011 09:38, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je pokusit se doplnit dosavadní výzkumná zjištění v oblasti rozvoje didaktické znalosti obsahu jako jádrové složky poznatkové báze učitelství, která je základnou kompetenčního profilu učitele. Prezentována je výzkumná sonda, která prostřednictvím ohniskové skupiny hledá odpověď na otázku, z čeho studenti vycházejí při plánování i realozaci výuky v průběhu pedagogické praxe. Jinými slovy, zda a do jaké míry využívají znalost oboru pro tvorbu obsahu vyučování na úrovni ontodidiktiky i psychodidaktiky.
Anglicky
The article aims to deepen our insight into the processes of the development of pedagogical content knowledge which is perceived as the core component of the knowledge base for teaching - the basis of the competence profile for teaching. Research in which the method of focus group is deployed seeks an answer to the following question: what sources do students utilize for planning and teaching during their teaching practice? In other words, to what extent do they use their knowledge of a scientific discipline for creation of educational content, both on the ontodidactic and psychodidactic levels?