C 2010

Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů

PÍŠOVÁ, Michaela a Klára KOSTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů

Název česky

Didaktická znalost obsahu na výstupu z přípravného vzdělávání učitelů

Název anglicky

Pedagogical content knowledge at the end of pre-service teacher education

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára KOSTKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Vydání první. Plzeň, Hledisko kvality v přípravě učitele, od s. 123-128, 6 s. Monografie FPE ZČU, 2010

Nakladatel

Západočeská univerzita v Plzni

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00051605

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7043-869-5

Klíčová slova česky

znalost oboru; didaktická znalost obsahu; ontodidaktická a psychodidaktická transformace; ohnisková skupina

Klíčová slova anglicky

subject matter knowledge; pedagogical content knowledge; ontodidactic and psychodidactic transformation; focus group

Štítky

Změněno: 25. 8. 2011 09:38, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je pokusit se doplnit dosavadní výzkumná zjištění v oblasti rozvoje didaktické znalosti obsahu jako jádrové složky poznatkové báze učitelství, která je základnou kompetenčního profilu učitele. Prezentována je výzkumná sonda, která prostřednictvím ohniskové skupiny hledá odpověď na otázku, z čeho studenti vycházejí při plánování i realozaci výuky v průběhu pedagogické praxe. Jinými slovy, zda a do jaké míry využívají znalost oboru pro tvorbu obsahu vyučování na úrovni ontodidiktiky i psychodidaktiky.

Anglicky

The article aims to deepen our insight into the processes of the development of pedagogical content knowledge which is perceived as the core component of the knowledge base for teaching - the basis of the competence profile for teaching. Research in which the method of focus group is deployed seeks an answer to the following question: what sources do students utilize for planning and teaching during their teaching practice? In other words, to what extent do they use their knowledge of a scientific discipline for creation of educational content, both on the ontodidactic and psychodidactic levels?