C 2010

Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie

VÍTKOVÁ, Marie

Basic information

Original name

Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie

Name in Czech

Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie

Name (in English)

Development and Current Situation of Inclusive Education in the Czech Republic, Germany and England (Wales) - Comparative Study

Authors

VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. at al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. p. 41-52, 12 pp. 2010

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/10:00046075

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-201-7

Keywords in English

inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; reserch project; comparative study

Tags

Reviewed
Změněno: 26/4/2011 17:58, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu v komparaci ČR, Německa a Anglie (Wales) díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) v celé řadě zemí. Obsah kapitoly doplňují výsledky pedagogických výzkumných šetření.

In English

The chapter deal with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools and comparing the situation in the Czech Republic, Germany and England (Wales) based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by many contries. Chapter Contents supplemented with the results of educational surveys.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education