Detailed Information on Publication Record
2010
Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie
VÍTKOVÁ, MarieBasic information
Original name
Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie
Name in Czech
Vývoj a současný stav inkluzivního vzdělávání v České republice, Německu a v Anglii (Wales) - komparativní studie
Name (in English)
Development and Current Situation of Inclusive Education in the Czech Republic, Germany and England (Wales) - Comparative Study
Authors
VÍTKOVÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. at al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. Education of Pupils with Special Educational Needs IV. p. 41-52, 12 pp. 2010
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/10:00046075
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-201-7
Keywords in English
inclusive education; pupil with special education needs; mainstream school; legislation; reserch project; comparative study
Tags
Reviewed
Změněno: 26/4/2011 17:58, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Kapitola se zabývá posílením přístupu k inkluzivnímu vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu v komparaci ČR, Německa a Anglie (Wales) díky ratifikaci Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením (vydaná OSN v roce 2006) v celé řadě zemí. Obsah kapitoly doplňují výsledky pedagogických výzkumných šetření.
In English
The chapter deal with strengthening inclusive approaches to education in mainstream schools and comparing the situation in the Czech Republic, Germany and England (Wales) based on the Convention on the Rights of Persons with Disabilities (issued by the United Nations in 2006) ratified by many contries. Chapter Contents supplemented with the results of educational surveys.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|