D 2010

Teacher expertise: key concepts and research methodologies

PÍŠOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Teacher expertise: key concepts and research methodologies

Název česky

Expertnost učitele: klíčové koncepty a výzkumné metodologie

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Munster, New Pathways in the Professional Development of Teachers. od s. 18-29, 336 s. 2010

Nakladatel

Lit Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046076

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-3-643-50153-0

UT WoS

000287980000003

Klíčová slova česky

expertnost učitele; expertní výkon profese; přístupy k výzkumu expertnosti; identifikace učitelů-expertů

Klíčová slova anglicky

teacher expertise and expert performance; approaches to research of expertise; identification of expert teachers

Štítky

Změněno: 13. 4. 2011 16:01, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

The ongoing discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalisation of a teacher. It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided, focusing mainly on approaches to the study of expertise and main trends in research of the phenomenon, at the same time discussing the underlying and crucial question - how to define and identify an expert teacher.

Česky

Probíhající diskuse ke kvalitě ve vzdělávání se samozřejmě současně vztahuje k jedné z klíčových výzev - k profesionalizaci učitelů. V rámci této diskuse se náš příspěvek snaží o hlubší vhled do konstruktu expertnosti u učitelů. Text je stručnou přehledovou studií zaměřenou především na přístupy k výzkumu expertnosti, na hlavní trendy ve výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Zároveň je diskutována jeden z nejdůležitějších aspektů výzkumu expertnosti - problematika vymezení pojmů a identifikace učitelů - expertů.