2010
Teacher expertise: key concepts and research methodologies
PÍŠOVÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Teacher expertise: key concepts and research methodologies
Název česky
Expertnost učitele: klíčové koncepty a výzkumné metodologie
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Munster, New Pathways in the Professional Development of Teachers. od s. 18-29, 336 s. 2010
Nakladatel
Lit Verlag
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046076
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-3-643-50153-0
UT WoS
000287980000003
Klíčová slova česky
expertnost učitele; expertní výkon profese; přístupy k výzkumu expertnosti; identifikace učitelů-expertů
Klíčová slova anglicky
teacher expertise and expert performance; approaches to research of expertise; identification of expert teachers
Štítky
Změněno: 13. 4. 2011 16:01, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
V originále
The ongoing discussion concerning quality in education concurrently addresses one of its central challenges - professionalisation of a teacher. It is within this context that our paper aims to shed some light on the concept of expertise in the teaching profession. A brief survey of current research on teacher expertise is provided, focusing mainly on approaches to the study of expertise and main trends in research of the phenomenon, at the same time discussing the underlying and crucial question - how to define and identify an expert teacher.
Česky
Probíhající diskuse ke kvalitě ve vzdělávání se samozřejmě současně vztahuje k jedné z klíčových výzev - k profesionalizaci učitelů. V rámci této diskuse se náš příspěvek snaží o hlubší vhled do konstruktu expertnosti u učitelů. Text je stručnou přehledovou studií zaměřenou především na přístupy k výzkumu expertnosti, na hlavní trendy ve výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Zároveň je diskutována jeden z nejdůležitějších aspektů výzkumu expertnosti - problematika vymezení pojmů a identifikace učitelů - expertů.