ŠUBRTOVÁ, Milena. Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období. In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido Brno. s. 169-180. ISBN 978-80-7315-202-4. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období
Název česky Výběr četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v předčtenářském období
Název anglicky Reading Material for Preschool Children with Special Educational Needs
Autoři ŠUBRTOVÁ, Milena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School, od s. 169-180, 12 s. 2010.
Nakladatel Paido Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046078
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-202-4
Klíčová slova česky Literatura pro děti;přečtenářské období;výběr četby pro předškolní děti se speciálními vzdělávacími potřebami; předčtenářské období spojující a rozdělující; literárněhistorický výzkum.
Klíčová slova anglicky Literature for children; pre-reading period; choice of reading material for pre-school children with special educational needs; pre-reading connecting and dividing period; literary-historical research.
Změnil Změnila: doc. PhDr. Milena Šubrtová, Ph.D., učo 2019. Změněno: 27. 12. 2010 12:44.
Anotace
Předčtenářská etapa je klíčovou pro úspěšný rozvoj čtenářských kompetencí dítěte. Výchozí pozice dětí se speciálními vzdělávacími potřebami či dětí handicapovaných je v tomto období do jisté míry srovnatelná s jejich zdravými vrstevníky, neboť jsou všichni odkázáni na zprostředkovatele uměleckého literárního díla. Předčtenářské období se tak vyznačuje jak spojujícími rysy, tak rozdělujícími aspekty, které plynou ze specifik jednotlivých recipientů se speciálními vzdělávacími potřebami. Výběr vhodné četby pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami vychází z výsledků dlouhodobého literárněhistorického výzkumu.
Anotace anglicky
The pre-reading period is essential for a successful development of reading competencies in children. The starting point of children with special educational needs or of handicapped children may be compared, to a certain degree, to their healthy peers as all of them depend on an intermediary of literary works. The pre-reading period then shows both connecting and dividing aspects which follow from peculiarities of individual recipients with special educational needs. The choice of suitable reading materials for children with special educational needs is based on results of a long-term literary-historical research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 11:25