PÍŠOVÁ, Michaela. Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků. Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2010, LX, 3/4, s. 242-253, 197-368. ISSN 0031-3815.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků
Název česky Učitel-expert. Přehled výzkumných trendů a jejich výsledků
Název anglicky Teacher-expert. An overview of research trends and their results
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2010, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046085
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učitel – expert; expertnost; expertní výkon; přístupy k výzkumu expertnosti; adaptivní vs. rutinní expertnost; identifikace učitele – experta
Klíčová slova anglicky expert teacher; expertise; expert performance; approaches to research of expertise; adaptive vs. routine expertise; identification of an expert teacher;
Štítky životopis
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 7. 1. 2011 15:47.
Anotace
Tato přehledová studie je věnována výzkumu expertnosti v učitelské profesi. Po vymezení základních pojmů shrnuje přístupy k obecnému výzkumu expertnosti a expertního výkonu v různých oblastech lidské činnosti a jeho výstupy, dále se zaměřuje na specifické přístupy k výzkumu tohoto konstruktu v profesi učitele, konkrétně na přístup statický a přístup dynamický / procesuální. Pozornost je rovněž věnována kritériím identifikace učitele-experta a naznačeny jsou žádoucí směry dalšího výzkumu v dané oblasti
Anotace anglicky
This survey deals with the research of expertise in the teaching profession. It aims to define the key concepts, then to provide an overview of main trends in research of expertise and expert performance in various domains. Furthermore, specific approaches to research of expertise in the teaching profession are included, namely the static and dynamic / procedural approaches. Attention is also paid to the criteria for expert teacher identification. Last but not least, desirable directions in further research are suggested.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 13:24