VÍTKOVÁ, Marie. Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním. In Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 213-233. ISBN 978-80-7315-198-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Název česky Edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním
Název anglicky Education of persons with physical disabilities and chronic illness
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno, Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky, od s. 213-233, 21 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046088
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-198-0
Klíčová slova česky dítě; žák; tělesné postižení; ranná intervence; mateřská škola; základní škola; rámcová vzdělávací program pro předškolní a školní vzdělávání ; herní terapie
Klíčová slova anglicky child; student; physical disabilities; early intervention; kindergarten; primary school; the curriculum framework for preschool and school education; play therapy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 26. 4. 2011 17:36.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou edukace jedinců s tělesným postižením a chronickým onemocněním. Představuje pedagogický vztah jako dyádu, význam včasné intervence a funkci mateřské školy. Objasňuje specifika ve výuce žáků s tělesným postižením a jejich integraci. Uvedená data jsou podložena výsledky výzkumných šetření. Dále je zde uveden význam školy při zdravotnickém zařízení a herní terapie.
Anotace anglicky
The chapter deals with the education of individuals with physical disabilities and chronic illnesses. It represents the educational relationship as a dyad, the importance of early intervention and function of the kindergarten. It explains the specifics of teaching children with physical disabilities and their integration. These data are supported by the results of research investigations. It is given the importance of school health facilities and play therapy.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 19:14