2010
Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education.
FROSTOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Changes of the quality of teachers' voices measured by the DSI method in the process of university education.
Název česky
Změny kvality hlasů učitelů měřené DSI v procesu univerzitního vzdělávání.
Autoři
FROSTOVÁ, Jana
Vydání
In 29th ISME World Conference of the International Society for Music Education, Abstract, August 1-6,2010, Beijing. China. 2010. p.147. 2010
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Čína
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
kvalita hlasu; učitel; hlasová hygiena; DSI.
Klíčová slova anglicky
voice quality, teachers, voice hygiene, voice evaluation, Dysphonia Severity Index.
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2011 22:39, doc. MgA. Jana Frostová, Ph.D.
V originále
The poster presents the results of the investigation focused on the changes of the quality of voice by means of the standard method of DSI (Dysphonia Severity Index). The goal of the research was to find out to which degree the subjects of musical theory and practice (as parts of university professional training) and then the school teaching practice itself change the basic characteristics of voice. The research sample was made up of teachers who studied part time. The paper formulates conclusions that can be used for improving the professional musical education of teachers-to-be. It also formulates suggestions for the construction of the intensive course Voice care for teachers.
Česky
Poster ilustruje šetření, zaměřené na zkoumání změn kvality hlasu pomocí standardní metody DSI (Dysphonia Severity Index). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry ovlivňují předměty hudební teorie a praxe (v rámci univerzitní profesní přípravy) a aktuální podmínky školské praxe základní charakteristiky hlasu. Výzkumný vzorek tvořili učitelé studující při zaměstnání. Práce formuluje závěry, které lze využít ke zkvalitnění profesní přípravy budoucího učitele v předmětech hudební výchovy. Formuluje též východiska pro konstrukci intenzivního kursu Péče o hlas pro pedagogy.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|