J 2009

Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta

PÍŠOVÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta

Název česky

Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta

Název anglicky

From Academic Discipline to Educational Content: from the story of a teacher-expert

Autoři

PÍŠOVÁ, Michaela

Vydání

Pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta Karlovy Univerzity, 2009, 0031-3815

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

oborová didaktika; komunikační pojetí oborové didaktiky; vyučování-učení-učivo; učitel jako tvůrce a mediátor obsahu vzdělávání; znalost oboru a didaktická znalost obsahu

Klíčová slova anglicky

subject didactics; communicative conception of subject didactics; teaching-learning-content; teacher as a creator and mediator of educational content; subject knowledge and pedagogical content knowledge

Štítky

Změněno: 11. 1. 2011 19:21, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je pokusit se přispět k hlubšímu poznání jedné z klíčových oblastí oborové didaktiky, k hlubšímu porozumění problémům obsahu vzdělávání v jednom z oborů, resp. předmětů školního vzdělávání, v anglickém jazyce (domain-specific), a to prostřednictvím případové studie, portrétu učitele-experta; na základě výsledků výzkumu pak s odvoláním na výstupy jiných šetření formulovat závěry a nové otázky na rovině oborově didaktické (domain-general).

Anglicky

The article aims to contribute to deeper insight into one of the key areas of subject didactics, to deeper comprehension of educational content in one of the subjects of school education, \english language (domain specific), through a case study, a portrait of an expert teacher. With regard to the outcomes of the study and their comparison with other findings then an attempt will be made to formulate conclusions and new questions on the domain-general level.