PÍŠOVÁ, Michaela. Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta. Online. Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Karlovy Univerzity, 2009, LIX, č. 2, s. 182-197, 101-226. ISSN 0031-3815. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta
Název česky Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta
Název anglicky From Academic Discipline to Educational Content: from the story of a teacher-expert
Autoři PÍŠOVÁ, Michaela
Vydání Pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta Karlovy Univerzity, 2009, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky oborová didaktika; komunikační pojetí oborové didaktiky; vyučování-učení-učivo; učitel jako tvůrce a mediátor obsahu vzdělávání; znalost oboru a didaktická znalost obsahu
Klíčová slova anglicky subject didactics; communicative conception of subject didactics; teaching-learning-content; teacher as a creator and mediator of educational content; subject knowledge and pedagogical content knowledge
Štítky životopis
Změnil Změnila: doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D., učo 134100. Změněno: 11. 1. 2011 19:21.
Anotace
Cílem příspěvku je pokusit se přispět k hlubšímu poznání jedné z klíčových oblastí oborové didaktiky, k hlubšímu porozumění problémům obsahu vzdělávání v jednom z oborů, resp. předmětů školního vzdělávání, v anglickém jazyce (domain-specific), a to prostřednictvím případové studie, portrétu učitele-experta; na základě výsledků výzkumu pak s odvoláním na výstupy jiných šetření formulovat závěry a nové otázky na rovině oborově didaktické (domain-general).
Anotace anglicky
The article aims to contribute to deeper insight into one of the key areas of subject didactics, to deeper comprehension of educational content in one of the subjects of school education, \english language (domain specific), through a case study, a portrait of an expert teacher. With regard to the outcomes of the study and their comparison with other findings then an attempt will be made to formulate conclusions and new questions on the domain-general level.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 08:24