2009
Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta
PÍŠOVÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta
Název česky
Od oboru k obsahu vzdělávání a učivu: z příběhu učitele-experta
Název anglicky
From Academic Discipline to Educational Content: from the story of a teacher-expert
Autoři
PÍŠOVÁ, Michaela
Vydání
Pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta Karlovy Univerzity, 2009, 0031-3815
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
oborová didaktika; komunikační pojetí oborové didaktiky; vyučování-učení-učivo; učitel jako tvůrce a mediátor obsahu vzdělávání; znalost oboru a didaktická znalost obsahu
Klíčová slova anglicky
subject didactics; communicative conception of subject didactics; teaching-learning-content; teacher as a creator and mediator of educational content; subject knowledge and pedagogical content knowledge
Štítky
Změněno: 11. 1. 2011 19:21, doc. PhDr. Michaela Píšová, M.A., Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku je pokusit se přispět k hlubšímu poznání jedné z klíčových oblastí oborové didaktiky, k hlubšímu porozumění problémům obsahu vzdělávání v jednom z oborů, resp. předmětů školního vzdělávání, v anglickém jazyce (domain-specific), a to prostřednictvím případové studie, portrétu učitele-experta; na základě výsledků výzkumu pak s odvoláním na výstupy jiných šetření formulovat závěry a nové otázky na rovině oborově didaktické (domain-general).
Anglicky
The article aims to contribute to deeper insight into one of the key areas of subject didactics, to deeper comprehension of educational content in one of the subjects of school education, \english language (domain specific), through a case study, a portrait of an expert teacher. With regard to the outcomes of the study and their comparison with other findings then an attempt will be made to formulate conclusions and new questions on the domain-general level.