C 2010

Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze

PANČOCHA, Karel a Helena VAĎUROVÁ

Základní údaje

Originální název

Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze

Název česky

Analýza inkluzivního prostředí v základních školách prostřednictvím Indexu Inkluze

Název anglicky

Analysis of Inclusive Environment at Primary Schools through Index for Inclusion

Autoři

PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Helena VAĎUROVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami IV. od s. 25-40, 16 s. 2010

Nakladatel

Paido Brno

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046110

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-201-7

Klíčová slova česky

index inkluze; inkluze; inkluzivní vzdělávání; překážky v zapojení; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní kultura; inkluzivní praxe; inkluzivní politiky; vzdělávání; právo

Klíčová slova anglicky

Index for inclusion; inclusion; inclusive education; barriers in participation; special education needs; inclusive culture; inclusive practice; inclusive policies; education; law

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2011 09:08, prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

Kapitola se v teoretické části zaměřuje na inkluzivní vzdělávání; jeho definiční a obsahové vymezení. Následně nahlíží na proces budování inkluzivního prostředí školy prostřednictvím Indexu inkluze. Navazující kvantitativní výzkumné šetření analyzuje budování inkluzivní praxe; politiky a kultury na základních školách v severomoravském regionu. Příspěvek prezentuje dílčí výstupy výzkumu probíhajícího v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na PdF MU.

Anglicky

The chapter focuses on inclusive education; its definition and specification. It looks at the process of building inclusive environment of a school through the index for inclusion. The following quantitative research analyzes inclusive practices; policies and culture at primary schools in the region of north Moravia. The article presents selected outcomes of research conducted within the research project Special needs of students in context of the framework education programme for primary education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání