C 2010

Inclusion of a Student with Asperger's Syndrome

BAZALOVÁ, Barbora a Radka VLČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inclusion of a Student with Asperger's Syndrome

Název česky

Inkluze žáka s Aspergerovým syndromem

Autoři

BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) a Radka VLČKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

První vydání. Brno, Šimoník, O. (ed.) School and Talented Pupil, od s. 103-112, 10 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046117

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5350-2

Klíčová slova česky

student; Aspergerův syndrom; porucha autistického spektra; sociální aspekty; základní vzdělávání; integrace; inkluze; speciální vzdělávací potřeby; edukační přístupy; vnitřní determinanty; vnější determinanty; kvalitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

student; Asperger syndrome; autism spectrum disorders; social aspects; primary education; integration; inclusion; special educational needs; educational approaches; inside determinants; outside determinants; qualitative research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 4. 2011 22:18, doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.

Anotace

V originále

The chapter presents important determinants involved in the integration process of a student with Asperger syndrome in primary school. The factors which cooperate on the quality of social inclusion of pupils in the context of integrative/inclusive education are analyzed.

Česky

Kapitola se zabývá analýzou faktorů podílejících se na úspěšnosti procesu inkluze žáka s Aspergerovým syndromem v základní škole. Jedná se jak o faktory vnitřní, tak i vnější. Tyto faktory ovlivňují sociální začleňování žáka s AS v rámci inkluzivního vzdělávání.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání