D 2010

AUTISM - DISORDER OF EARLY BRAIN DEVELOPMENT, EARLY DIAGNOSTICS OF AUTISM - THE COMMON MULTIDISCIPLINARY GOAL

OŠLEJŠKOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

AUTISM - DISORDER OF EARLY BRAIN DEVELOPMENT, EARLY DIAGNOSTICS OF AUTISM - THE COMMON MULTIDISCIPLINARY GOAL

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Contexts and Inspiration, od s. 355-362, 8 s. 2010

Nakladatel

Masarykova Univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-210-5259-8

Klíčová slova česky

autismus, pervazívní vývojové poruchy, neurovývojové vady, dětský neurolog, včasná diagnostika, epilepsie

Klíčová slova anglicky

autism, pervasive developmental disorders, neurodevelopmental disorders, pediatric neurologist, early diagnostics, epilepsy
Změněno: 29. 12. 2010 10:57, Jitka Smejkalová

Anotace

CZ EN

Česky

Autismus (alias pervazívní vývojové poruchy) patří díky své vysoké prevalenci (60-70 / 10 000 narozených dětí) mezi nejčastější neurovývojové vady. Skupinu tvoří poruchy s extrémně heterogenním klinickým fenotypem mnohočetných komplexních kognitivně behaviorálních deficitů s developmentálními specifiky, které se manifestují v průběhu dětství nejpozději do 6ti let věku. Diagnostický proces i následnou péči o dítě a jeho rodinu realizuje multidisciplinární tým odborníků, kam patří lékaři,vysokoškolsky vzdělaní nelékaři, ale i rodiče, příslušníci rodin a další laická veřejnost. Z lékařů je to pediatr, dětský neurolog, dětský psychiatr, oční lékař a otorinolaryngolog. Úkolem dětského neurologa je podílet se na včasné diagnostice poruchy,realizovat diferenciální diagnostiku a řídit terapii přidružených neurologických komorbidit, což je především epilepsie.

Anglicky

Due to its high prevalence (60-70 in 10 000 born children) autism (also known as pervasive development disorders) belongs to the most frequently occurring neurodevelopmental disorders. The group includes disorders with extremely heterogenous clinical phenotypes of multiple complex cognitive-behavioral deficits with developmental specificities that are manifested during childhood by the age of 6 at the latest. The diagnostic process as well as subsequent care of the child and its family members are conducted by a multidisciplinary team of specialists, embracing physicians, university graduates with non-medical education as well as parents, relatives and the lay public in general. With regard to physicians, the pediatrist, pediatric neurologist, pediatric psychiatrist, ophthalmologist and otorhinolaryngologist are involved. The role of the pediatric neurologist is to participate in early diagnosing of a disorder, make the differential diagnostics and conduct therapy of the related neurological co-morbidities, mainly represented by epilepsy.