ŠTĚPAŘOVÁ, Ema. Romský jazyk z pohledu vysokoškolských studentů. In Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 16 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Romský jazyk z pohledu vysokoškolských studentů
Název anglicky Romany Language from University Students´ Point of View
Autoři ŠTĚPAŘOVÁ, Ema (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 16 s. 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046139
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-199-7
Klíčová slova česky Kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; Romové; romský jazyk; sociokulturně znevýhodněné skupiny; školní prostředí; učitel; vzdělávání.
Klíčová slova anglicky qualitative research; focus group; Romany people; Romany language; socio-culturally disadvantaged groups; school environment; teacher; education.
Změnil Změnila: Mgr. Ema Štěpařová, Ph.D., učo 14754. Změněno: 29. 12. 2010 19:32.
Anotace
Výzkumná studie, kterou jsme realizovali v rámci výzkumného záměru PdF MU Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, navazuje na dlouhodobý kvalitativní výzkum a předchozí odborné texty. Jeden z nich jsme publikovali v loňském roce s názvem Interakce pedagogických asistentů v kontextu transakční analýzy. Kvalitativní údaje (především deskripce výpovědí), které jsme získali prostřednictvím ohniskových skupin s vysokoškolskými studenty, jež absolvovali volitelný předmět Romský jazyk 1 nebo Romský jazyk 2, jsme se snažili analyzovat, popsat a vysvětlit jejich motivaci pro zvolení daného předmětu, vnímání důležitosti romského jazyka a přístup jejich okolí k romskému jazyku.
Anotace anglicky
The research study that was carried on within the framework of the Faculty of Education, Masaryk University, in the context of the Framework Educational Programme for Primary Education, forms a follow up study of the previous qualitative research and previous papers. One of these papers was published last year under the name Interaction of the 2 Pedagogical Assistants in the Framework of the Transaction Analysis. Qualitative data (mostly description of the reports) that had been obtained through the focus groups with university students, who studied selective subject Romany language 1 or Romany language 2, were analyses and described. The aim of the study was to explain the motivation of their choice of the particular subject, their perception of the importance of Romany language and also the approach of society towards this issue. Pedagogical Assistants in the Framework of the Transaction Analysis. Qualitative data (mostly description of the reports) that had been obtained through the focus groups with university students, who studied selective subject Romany language 1 or Romany language 2, were analyses and described. The aim of the study was to explain the motivation of their choice of the particular subject, their perception of the importance of Romany language and also the approach of society towards this issue.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 22:42