k 2010

Experience and preparation of beginning university teachers in Europe

NEUSAR, Aleš, Douglas A. BERNSTEIN a William BUSKIST

Základní údaje

Originální název

Experience and preparation of beginning university teachers in Europe

Název česky

Zkušenosti a příprava začínajících učitelů v Evropě

Autoři

NEUSAR, Aleš, Douglas A. BERNSTEIN a William BUSKIST

Vydání

2010

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova česky

psychology teaching; Czech Republic

Klíčová slova anglicky

výuka psychologie; Česká republika
Změněno: 27. 4. 2011 23:15, Mgr. Aleš Neusar

Anotace

V originále

This exploratory study focuses on the experience of beginning university teachers (PhD students) with their preparation for teaching. Data were collected by online questionnaires in 2009 and 2010 in several European countries (e.g. UK, Portugal, Sweden, Czech Republic), all under the auspices of EUROPLAT - European Network for Psychology Learning & Teaching. Teaching is usually not compulsory for respodents (N=108), but it is very common that they do at least some teaching. Results show that majority of beginning teachers in our sample do not receive enough training or support for carrying out their teaching responsibilities.

Česky

Příprava začínajících učitelů na výuku psychologie.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti