ŘEHULKA, Evžen. Educational needs of elementary school women teachers in health educational area. Online. In Řehulka, E.(Ed.) Papers on Health Education. 1. vyd. Brno: Masaryk University/MSD, 2010. s. 55-72, 17 s. ISBN 978-80-210-5260-4. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Educational needs of elementary school women teachers in health educational area
Název česky Vzdělávací potřeby učitelek základních škol v oblasti výchovy ke zdraví
Autoři ŘEHULKA, Evžen (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E.(Ed.) Papers on Health Education, od s. 55-72, 17 s. 2010.
Nakladatel Masaryk University/MSD
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046180
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5260-4
Klíčová slova česky výchova ke zdraví; vzdělávání učitelů; vzdělávací potřeby; Rámcový vzdělávací program
Klíčová slova anglicky health education; education of teachers; educational needs; Framework Education Programme
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc., učo 1714. Změněno: 14. 4. 2011 14:01.
Anotace
This study examines educational needs of elementary school women teachers in the health education area by means of a specially prepared questionnaire. The results show that the women teachers are very interested in health education area but at the present time they do not fully appreciate new possibilities and duties for health education that arise from new health concepts and Framework Education Programmes. The educational needs of the health education area can be on self-reflection of teachers; the can deepen the teacher qualification both cognitively and also from a personal development aspect. Those educational needs should find an edequate offer in additional education of teachers which would be composed wiht the concept of the current health issues organically included into the pedagogical theory and practice nad would bring progress in the health literacy of the teachers.
Anotace česky
Ve studii jsou prostřednictvím speciálně připraveného dotazníku zkoumány vzdělávací potřeby učitelek základních škol v oblasti výchovy ke zdraví. Výsledky ukazují, že učitelky mají velký zájem se v problematice výchovy ke zdraví vzdělávat, ale prozatím zcela nedoceňují nové možnosti a povinnosti ve výchově ke zdraví, které vyplývají z nových koncepcídraví a také z Rámcových vzdělávacích programů. Vzdělávací potřeby v oblasti výchovy ke zdraví mohou být budovány na sebereflexi učitelů, mohou prohloubit učitelskou kvalifikaci jak kognitivně, tak z aspektu rozvoje osobnosti. Tyto vzdělávací potřeby by měly nacházet adekvátní nabídku v dalším vzdělávání učitelů, které by bylo koncipováno tak, aby současná problematika zdraví byla organicky zahrnuta do pedagogické teorie a praxe a vedla k rozvoji zdravotní gramotnosti učitelů.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 12:42