ŘIHÁČEK, Tomáš, Jana KOSTÍNKOVÁ a Jan ROUBAL. Jak vzdělávat integrativní psychoterapeuty I : základní otázky a problémy. Psychoterapie. Brno: Fakulta sociálních studií MU, roč. 4, 3-4, s. 160-169. ISSN 1802-3983. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Jak vzdělávat integrativní psychoterapeuty I : základní otázky a problémy
Název anglicky How to Educate Integrative Psychotherapists I : Basic Questions and Problems
Autoři ŘIHÁČEK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Jana KOSTÍNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Jan ROUBAL (203 Česká republika, domácí).
Vydání Psychoterapie, Brno, Fakulta sociálních studií MU, 2010, 1802-3983.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/10:00046199
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky psychoterapeutický výcvik;integrace
Klíčová slova anglicky psychotherapy training;integration
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. Mgr. Tomáš Řiháček, Ph.D., učo 21252. Změněno: 21. 6. 2017 17:10.
Anotace
Příspěvek nejprve shrnuje argumenty podporující užitečnost integrativní psychoterapeutické perspektivy. Poté se věnuje základním otázkám a dilematům spojeným se vzděláváním (výcvikem) integrativních terapeutů, mezi něž patří zejména volba konkrétního pojetí integrace, otázka načasování výuky integrace, otázka, pro koho je integrativní přístup vhodný, kdo je způsobilý integraci vyučovat a také zda by výcvik měl zahrnovat průpravu v metodologii výzkumu. V závěru se autoři zamýšlejí nad tím, v čem může integrativní perspektiva inspirovat tradiční unimodální výcviky.
Anotace anglicky
The authors summarize arguments supporting the usefulness of integrative psychotherapeutic perspective. Consequently, basic questions and dilemmas concerning education (training) of integrative therapists are discussed, including the choice of a particular approach to integration, the problem of timing of teaching integration, and the questions for whom is the integrative perspective suitable, who is competent to teach integration, and also whether an integrative training should include training in research methodology. Finally, the authors propose possible ways in which the integrative perspective may inspire traditional unimodal trainings.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2009, interní kód MUNázev: Analýza východisek výcviku integrace v psychoterapii (Akronym: AVVIP)
Investor: Masarykova univerzita, Analýza východisek výcviku integrace v psychoterapii, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 09:07