ŠTĚPÁNEK, Kamil. Medializovaný konflikt (1. světová válka v didaktické a metodické inspiraci dějepisu ZŠ). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010, roč. 24/2010, č. 1, s. 107-115. ISSN 1211-6068.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Medializovaný konflikt (1. světová válka v didaktické a metodické inspiraci dějepisu ZŠ)
Název anglicky The War in the Media
Autoři ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, Brno, Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010, 1211-6068.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046226
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky 1. světová válka; propaganda; film; dějepisná výuka;
Klíčová slova anglicky The World War 1; propaganda; film; history education;
Změnil Změnil: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc., učo 516. Změněno: 27. 4. 2011 14:38.
Anotace
Předložený text alternativně analyzuje téma 1. světová válka ve výuce dějepisu základní školy, které žáci mediálně přijímají bez kultivujícího působení učitele i v mimoškolním prostředí, a to zejména ve filmové podobě. Zdůrazňuje význam filmového média při tvorbě žákova historického vědomí. Zmiňuje dále potřebu rozvíjení žákovy dovednosti analyzovat mediální sdělení zakódovaná ve válečném hraném filmu. Na vhodných příkladech nabízí školské praxi metodickou podporu. S její pomocí lze žákům tento konflikt přiblížit nejen prostřednictvím válečných front, ale navíc i pochopit dobovou propagandu vyobrazením jejích mechanismů.
Anotace anglicky
The study research an alternative viewpoint of the topic of World War One in the teaching of history in primary school, a topic imparted to schoolchildren by the media outside school independently of the teacher, primarily in the form of films. It emphasises the importance of the film media in shaping the child s historical awareness.It also notes the need for developing the child s skills in analysing the media message encoded into war films. It offers methodical support to school teaching with the use of suitable examples,which can help to elucidate this conflict for schoolchildren with details that are not confined exclusively to the front lines, and help them understand contemporary propaganda by depicting the mechanisms it employs.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:05