TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA. Improvement of Science Gifted Students and ICT-Based Collaborative Action Research. In ŠIMONÍK, O. (ed.). School and talented Pupil. První vydání. Brno.: Masarykova univerzita, 2010, s. 55-69. ISBN 978-80-210-5350-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Improvement of Science Gifted Students and ICT-Based Collaborative Action Research.
Název česky Rozvoj přírodovědně nadaných žáků a kooperativní akční výzkum založený na informačních a komunikačních technologiích.
Název anglicky Improvement of Science Gifted Students and ICT-Based Collaborative Action Research.
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí).
Vydání První vydání. Brno. ŠIMONÍK, O. (ed.). School and talented Pupil. od s. 55-69, 15 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046229
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5350-2
Klíčová slova česky akční výzkum; spolupráce; nadání; IKT; motivace; přírodovědné vzdělávání.
Klíčová slova anglicky action research; collaboration; giftedness; ICT; motivation; science education.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 27. 2. 2017 09:03.
Anotace
Action research is an important method for science teachers' professional competences improvement. The study presents modification of action research in a web-environment using ICT (information and communication technologies) with international collaboration between science teachers and their students. Improvement of science giftedness of student is stressed, as well as motivation of students to science education and improvement of professional science teachers'competences.
Anotace anglicky
Action research is an important method for science teachers' professional competences improvement. The study presents modification of action research in a web-environment using ICT (information and communication technologies) with international collaboration between science teachers and their students. Improvement of science giftedness of student is stressed, as well as motivation of students to science education and improvement of professional science teachers'competences.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 16:07