B 2010

Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století

NAJVAR, Petr

Základní údaje

Originální název

Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století

Název česky

Raná výuka cizích jazyků v České republice na konci 20. století

Název anglicky

Teaching foreign languages at an early age

Autoři

NAJVAR, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 132 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 18, 2010

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046290

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-200-0

Klíčová slova česky

výuka cizích jazyků; raná výuka; výuka anglického jazyka

Klíčová slova anglicky

early foreign language instruction; English language teaching; foreign languages at an early age
Změněno: 25. 9. 2020 15:23, doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace analyzuje populární názory na zavádění povinné rané výuky cizích jazyků do kurikula primární školy a konfrontuje je se zjištěními empirického výzkumu. Ukazuje se, že validita některých argumentů je zcela diskutabilní, zatímco platnost jiných je v českém prostředí silně omezena. Výsledky empirického výzkumu naznačují, že efekty rané výuky angličtiny realizované na konci 20. století nenaplňují očekávání do ní vkládaná.

Anglicky

In the book, popular arguments for the implementation of foreign language instruction into primary curriculum are introduced and critically analysed. Empirical research is presented which points at problems in assuming that early foreign language instruction at the end of the 20th century in the Czech Republic led to expected outcomes.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání