RICHTER, Vladimír. K otázkám pěveckého repertoáru v hudební výchově. In Konference Musica viva in schola XXV. 2010.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K otázkám pěveckého repertoáru v hudební výchově
Název česky K otázkám pěveckého repertoáru v hudební výchově
Název anglicky Questions to Song Repertoire in Music Education
Autoři RICHTER, Vladimír.
Vydání Konference Musica viva in schola XXV. 2010.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Lidová píseň, hudební výchova, hlasová výchova
Klíčová slova anglicky Folk song, Music Education, Voice Education
Změnil Změnil: doc. Mgr. Vladimír Richter, učo 345. Změněno: 5. 1. 2011 13:50.
Anotace
Ve veřejném mínění hudebně pedagogické komunity zaznamenáváme skeptické názory na neutěšený stav hudebního vzdělávání, pokles všeobecné zpěvnosti dětí, ústup obliby lidových písní u dětí i učitelů. „Výzkum využití multimediálních technologií v hudební výchově“ realizovaný Katedrou hudební výchovy PdF MU v roce 2010 umožnil komparaci tradovaných názorů s konkrétními závěry rozsáhlého šetření týkajícími se i otázek pěveckého repertoáru hudební výchovy a přinesl informace o tom, že lidová píseň zůstává i v roce 2010 základním okruhem pěvecké literatury uplatňované v hudební výchově.
Anotace anglicky
In public opinion of the music teaching community we notice the skepticism related to the dismal state of music education, the general decline of children's songfulness, the popularity decrease of folk songs for children and teachers. "Research on the Use of Multimedia Technology in Music Education" implemented by the Department of Music Education at MU in 2010 allowed to compare the conventional opinions with the specific findings of extensive inquiry and issues relating to the vocal repertoire of music education and to bring information about the fact, that the folk song even in year 2010 remains to be the basic sphere of song literature applied in music lessons.
Návaznosti
MUNI/A/1025/2009, interní kód MUNázev: Výzkum využití multimediálnich technologií v hudební výchově (Akronym: Hudmédia)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum využití multimediálnich technologií v hudební výchově, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 7. 2024 21:00