PITNEROVÁ, Pavla. Žáci se sluchovým postižením ve škole. Online. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 153-164. ISBN 978-80-210-5383-0. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žáci se sluchovým postižením ve škole
Název česky Žáci se sluchovým postižením ve škole
Název anglicky Hearing-impaired Pupils in School
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 153-164, 12 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046343
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky vzdělávání; žák se sluchovým postižením; integrace; inkluze; výzkum; přípravenost budoucích učitelů
Klíčová slova anglicky education; pupils with hearing-impairment; integration; inclusion; research; preparation of future teachers
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 26. 1. 2011 13:08.
Anotace
Vztah intaktní společnosti k osobám se sluchovým postižením se vyvíjí po celá tisíciletí. Oblast vzdělávání žáků se sluchovým postižením postoupila od "nevzdělávání" přes individuální a hromadné vyučování k integraci v hlavním vzdělávacím proudu a v současné době směřuje k inkluzi. Výzkum autorky se zabývá otázkou, zda jsou k takové inkluzi podmínky a do jaké míry jsou studenti pedagogických předmětů připraveni na účast žáků se sluchovým postižením ve školách hlavního vzdělávacího proudu.
Anotace anglicky
The relations between the intact society and hearing-impaired people continuously develop over many centuries. The education of hearing-impaired pupils evolved from "non-education" over individual and mass education to integration to the mainstream and recently goes towards inclusion. The research discuss the conditions of the inclusion and demonstrates whether and how future teachers are ready to cope with the presence of hearing-impaired pupils in mainstream schools.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 07:01