TAUŠOVÁ, Kristýna. Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení. In Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu. První vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 29-42. ISBN 978-80-210-5377-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení
Název česky Návrh katalogu kritérií pro posuzování učebnic z hlediska podpory strategií učení
Název anglicky Proposed Criteria Catalogue for Textbook Analysis from the Point of View of the Learning Strategies Support
Autoři TAUŠOVÁ, Kristýna (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První vydání. Brno, Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu. od s. 29-42, 14 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046354
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5377-9
Klíčová slova česky řečové dovednosti strategie učení učebnice učební úloha katalog kritérií
Klíčová slova anglicky language skills learning strategies textbooks learning task criteria catalogue
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Kristýna Taušová, učo 105118. Změněno: 8. 3. 2012 19:31.
Anotace
Strategie učení jsou chápány jako uvědomělá činnost. Se strategiemi učení by měl být žák seznamován ve všech předmětech tak, aby byl schopen je prakticky a úspěšně využívat při vlastním učení. Současné učebnice cizích jazyků se snaží reagovat na trendy v aktuální kurikulární politice, ovšem řada z nich byla vydána dříve než RVP ZV. Proto se nabízí otázka, zda i v učebnicích německého jazyka najdeme prvky podpory rozvoje strategií učení u žáků. Pro objasnění nastíněné problematiky upravujeme výzkumný nástroj v podobě katalogu kritérií pro hodnocení učebnic nj z hlediska podpory strategií učení.
Anotace anglicky
In its first part the paper introduces the project of the dissertation thesis Learning Strategies Support in German Language Textbooks and in the Class in Primary Schools. There are defined the key terms and the research background of this topic, the aim of the dissertation thesis and the research methods. In the second part of this paper we introduce a concept of a criteria catalogue for evaluation of textbooks from the view of the learning strategies support.
VytisknoutZobrazeno: 13. 8. 2024 23:18