2010
The climate literacy challenge
MILÉŘ, Tomáš a Petr SLÁDEKZákladní údaje
Originální název
The climate literacy challenge
Název česky
Výzva ke klimatické gramotnosti
Autoři
Vydání
INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, ICEEPSY 2010, 2010
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Konferenční abstrakt
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Kypr
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
UT WoS
000298559900019
Klíčová slova česky
vzdělávání, kurikulum, klimatická gramotnost, vědecká komunikace, učební plány
Klíčová slova anglicky
education, curriculum, climate literacy, science communication, lesson plans
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 6. 1. 2011 10:52, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
V originále
Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.
Česky
Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.