a 2010

The climate literacy challenge

MILÉŘ, Tomáš a Petr SLÁDEK

Základní údaje

Originální název

The climate literacy challenge

Název česky

Výzva ke klimatické gramotnosti

Vydání

INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, ICEEPSY 2010, 2010

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Kypr

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

UT WoS

000298559900019

Klíčová slova česky

vzdělávání, kurikulum, klimatická gramotnost, vědecká komunikace, učební plány

Klíčová slova anglicky

education, curriculum, climate literacy, science communication, lesson plans

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 6. 1. 2011 10:52, doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.

Anotace

V originále

Climate literacy is crucial for future low-carbon living. On the basic of our research, we designed a three years course for upper primary school in order to improve the climate literacy of the population. We have performed a three year testing of the improved curriculum at the pilot upper primary school. The curriculum was designed for grades 7 to 9 of the Czech educational system and can be modified for other countries.

Česky

Gramotnost týkající se klimatu je zásadní pro budoucí nízkouhlíkový život. Na základě našeho výzkumu jsme navrhli tříleté kurzy pro základní školy, s cílem zlepšit gramotnost obyvatelstva týkající se klimatu. Provedli jsme tříleté testování navrženého kurikula na pilotní základní škole. Učební plán byl navržen pro 7 až 9 třídu českého vzdělávacího systému a může být upraven i pro jiné země.