D 2010

Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“

TANNENBERGEROVÁ, Monika a Lucie OBROVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“

Název česky

Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“

Název anglicky

Inclusion as a Question of Current Social Pedagogy and its possible support by the Project „Fair School“

Autoři

TANNENBERGEROVÁ, Monika a Lucie OBROVSKÁ

Vydání

Sociální pedagogika ve střední Evropě 2010 - inovace a nové trendy (Sborník příspěvků z mezinárodní konference), 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-87182-15-4

Klíčová slova česky

právo na vzdělání, inkluze, specifické vzdělávací potřeby, intaktní děti, děti s odlišností, férová škola

Klíčová slova anglicky

Right to education, inclusion, special educational needs, intact children, children with differences, fair school
Změněno: 6. 1. 2011 16:28, Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D.

Anotace

V originále

Každé dítě v České republice má právo na kvalitní, rovnocenné vzdělání. Každé dítě má právo na takový přístup školského systému, který je schopen využít jeho plného potenciálu. Nedomníváme se, že tato skutečnost a právo na odpovídající vzdělání pro každé dítě s ohledem na jeho specifické potřeby jsou českým vzdělávacím systémem zajištěny beze zbytku. Jednou z cest, jak toho dosáhnout je, podle našeho názoru, inkluzivní vzdělávání.

Anglicky

Every child in the Czech Republic has a right to quality and equal education. Every child also has a right to access to a schooling system, which is capable to exploit its full potential. In our opinion Czech schooling system currently does not have safeguards for educating of every single child due to its own special needs. In our view, inclusive education is one of the ways, how to achieve quality education for every child.