2010
Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
TANNENBERGEROVÁ, Monika a Lucie OBROVSKÁZákladní údaje
Originální název
Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
Název česky
Inkluze jako problematika současné sociální pedagogiky a její možná podpora pomocí projektu „Férová škola“
Název anglicky
Inclusion as a Question of Current Social Pedagogy and its possible support by the Project „Fair School“
Autoři
TANNENBERGEROVÁ, Monika a Lucie OBROVSKÁ
Vydání
Sociální pedagogika ve střední Evropě 2010 - inovace a nové trendy (Sborník příspěvků z mezinárodní konference), 2010
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-87182-15-4
Klíčová slova česky
právo na vzdělání, inkluze, specifické vzdělávací potřeby, intaktní děti, děti s odlišností, férová škola
Klíčová slova anglicky
Right to education, inclusion, special educational needs, intact children, children with differences, fair school
Změněno: 6. 1. 2011 16:28, Mgr. Monika Zemská, DiS., Ph.D.
V originále
Každé dítě v České republice má právo na kvalitní, rovnocenné vzdělání. Každé dítě má právo na takový přístup školského systému, který je schopen využít jeho plného potenciálu. Nedomníváme se, že tato skutečnost a právo na odpovídající vzdělání pro každé dítě s ohledem na jeho specifické potřeby jsou českým vzdělávacím systémem zajištěny beze zbytku. Jednou z cest, jak toho dosáhnout je, podle našeho názoru, inkluzivní vzdělávání.
Anglicky
Every child in the Czech Republic has a right to quality and equal education. Every child also has a right to access to a schooling system, which is capable to exploit its full potential. In our opinion Czech schooling system currently does not have safeguards for educating of every single child due to its own special needs. In our view, inclusive education is one of the ways, how to achieve quality education for every child.