2010
Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů
MUŽÍKOVÁ, LeonaZákladní údaje
Originální název
Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů
Název anglicky
Suggestions for Health Education Implementation in School Educational Programmes for Primary and Lower Secondary School
Autoři
MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, 141 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046462
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5328-1
Klíčová slova česky
výchova ke zdraví; kurikulum; kurikulum výchovy ke zdraví; výzkum kurikula; model kurikula; základní škola; školní vzdělávací programy
Klíčová slova anglicky
health education; curriculum; health education curriculum; curriculum research; curriculum model; primary and lower secondary school; school educational programmes
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 4. 6. 2012 14:09, PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.
V originále
Publikace je příspěvkem k řešení výzkumného záměru s názvem Škola a zdraví pro 21. století. Publikace se opírá o výzkumy autorky v oblasti kurikula výchovy ke zdraví a přináší konkrétní podněty pro pedagogickou praxi. Úvodní kapitoly vymezují cíl publikace, definují základní pojmy a shrnují poznatky o výzkumu kurikula výchovy ke zdraví. Těžištěm publikace jsou výsledky výzkumu názorů ředitelů českých základních škol a názorů české veřejnosti na realizaci výchovy ke zdraví v základním vzdělávání. Významným podnětem pro pedagogickou praxi jsou kapitoly o modelování kurikula výchovy ke zdraví ve školních vzdělávacích programech a poznatky o výchově ke zdraví v zahraničí. V závěru publikace jsou formulovány podněty pro teorii, pro výzkum, pro školní praxi i pro českou společnost.
Anglicky
This publication is a contribution to School and Health for 21st Century research plan solution. It is based on author`s previous research in the health education curriculum field and produces concrete suggestions that can be used in pedagogical training. Introductory chapters define the aim of the publication, specify basic terminology and summarize information about research into health education curriculum. The publication focuses on research results of Czech primary school headmasters and the representative group of Czech citizens opinions of health education implementation in primary and lower secondary school. Chapters related to developing of health education curriculum model in school educational programmes and knowledge on health education in foreign countries could be considered as a significant suggestion for pedagogical training. In conclusion chapter, various inspirations for theory, research, school training as well as for Czech society are formulated.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|