B 2010

Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů

MUŽÍKOVÁ, Leona

Základní údaje

Originální název

Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů

Název anglicky

Suggestions for Health Education Implementation in School Educational Programmes for Primary and Lower Secondary School

Autoři

MUŽÍKOVÁ, Leona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, 141 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046462

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5328-1

Klíčová slova česky

výchova ke zdraví; kurikulum; kurikulum výchovy ke zdraví; výzkum kurikula; model kurikula; základní škola; školní vzdělávací programy

Klíčová slova anglicky

health education; curriculum; health education curriculum; curriculum research; curriculum model; primary and lower secondary school; school educational programmes

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 4. 6. 2012 14:09, PhDr. Mgr. Leona Mužíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Publikace je příspěvkem k řešení výzkumného záměru s názvem Škola a zdraví pro 21. století. Publikace se opírá o výzkumy autorky v oblasti kurikula výchovy ke zdraví a přináší konkrétní podněty pro pedagogickou praxi. Úvodní kapitoly vymezují cíl publikace, definují základní pojmy a shrnují poznatky o výzkumu kurikula výchovy ke zdraví. Těžištěm publikace jsou výsledky výzkumu názorů ředitelů českých základních škol a názorů české veřejnosti na realizaci výchovy ke zdraví v základním vzdělávání. Významným podnětem pro pedagogickou praxi jsou kapitoly o modelování kurikula výchovy ke zdraví ve školních vzdělávacích programech a poznatky o výchově ke zdraví v zahraničí. V závěru publikace jsou formulovány podněty pro teorii, pro výzkum, pro školní praxi i pro českou společnost.

Anglicky

This publication is a contribution to School and Health for 21st Century research plan solution. It is based on author`s previous research in the health education curriculum field and produces concrete suggestions that can be used in pedagogical training. Introductory chapters define the aim of the publication, specify basic terminology and summarize information about research into health education curriculum. The publication focuses on research results of Czech primary school headmasters and the representative group of Czech citizens opinions of health education implementation in primary and lower secondary school. Chapters related to developing of health education curriculum model in school educational programmes and knowledge on health education in foreign countries could be considered as a significant suggestion for pedagogical training. In conclusion chapter, various inspirations for theory, research, school training as well as for Czech society are formulated.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století