2010
THE CZECH PUBLIC’S OPINIONS ON THE EDUCATIONAL CONTENT OF PHYSICAL EDUCATION IN PRIMARY EDUCATION
MUŽÍK, VladislavZákladní údaje
Originální název
THE CZECH PUBLIC’S OPINIONS ON THE EDUCATIONAL CONTENT OF PHYSICAL EDUCATION IN PRIMARY EDUCATION
Název česky
Názory české veřejnosti na obsah výuky tělesné výchovy v základním vzdělávání
Autoři
MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Papers on Health Education, od s. 73-84, 12 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046464
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5260-4
Klíčová slova česky
tělesná výchova; obsah výuky; vzdělávací činnost učitele; základní vzdělávání; výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky
physical education; educational content; teacher`s educational performance; primary school; health education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2011 13:44, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
Anotace
V originále
The research categorises opinions of Czech Republic citizens on the educational content of physical education (PE) in primary education. The research was carried out at the end of 2008. The research involved 1795 respondents aged over 15 and was representative in terms of age, gender and regional citizenship of Czech Republic citizens. The Czech public prefers especially sports activities and compensatory and fitness exercises in physical education. As for the educational performance of PE teachers, respondents mostly appreciate patience when working with children, but are critical of PE classes as being physically over-demanding. Nevertheless, more than 40 % of respondents do not have any serious objections to teachers` work. The obtained findings inspire a range of concrete suggestions for improving the quality of work in primary schools as well as in teacher training of would-be PE teachers.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|