D 2010

THE CZECH PUBLIC’S OPINIONS ON THE EDUCATIONAL CONTENT OF PHYSICAL EDUCATION IN PRIMARY EDUCATION

MUŽÍK, Vladislav

Základní údaje

Originální název

THE CZECH PUBLIC’S OPINIONS ON THE EDUCATIONAL CONTENT OF PHYSICAL EDUCATION IN PRIMARY EDUCATION

Název česky

Názory české veřejnosti na obsah výuky tělesné výchovy v základním vzdělávání

Autoři

MUŽÍK, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Papers on Health Education, od s. 73-84, 12 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046464

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5260-4

Klíčová slova česky

tělesná výchova; obsah výuky; vzdělávací činnost učitele; základní vzdělávání; výchova ke zdraví

Klíčová slova anglicky

physical education; educational content; teacher`s educational performance; primary school; health education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 3. 2011 13:44, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.

Anotace

V originále

The research categorises opinions of Czech Republic citizens on the educational content of physical education (PE) in primary education. The research was carried out at the end of 2008. The research involved 1795 respondents aged over 15 and was representative in terms of age, gender and regional citizenship of Czech Republic citizens. The Czech public prefers especially sports activities and compensatory and fitness exercises in physical education. As for the educational performance of PE teachers, respondents mostly appreciate patience when working with children, but are critical of PE classes as being physically over-demanding. Nevertheless, more than 40 % of respondents do not have any serious objections to teachers` work. The obtained findings inspire a range of concrete suggestions for improving the quality of work in primary schools as well as in teacher training of would-be PE teachers.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století