JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Marie DOSKOČILOVÁ, Gabriela DUCHÁČKOVÁ, Tomáš JANKO, Miroslav JIREČEK, Petr NOVÁK, Karolína PEŠKOVÁ, Jana PŘIKRYLOVÁ, Jana STEJSKALÍKOVÁ, Sonia ŠAMALÍKOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Jana ZERZOVÁ a Pavel ZLATNÍČEK. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 222 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20. ISBN 978-80-7315-209-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
Název česky Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula
Název anglicky Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum
Autoři JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí), Petr KNECHT (203 Česká republika, domácí), Petr NAJVAR (203 Česká republika, domácí), Marie DOSKOČILOVÁ (203 Česká republika, domácí), Gabriela DUCHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANKO (203 Česká republika, domácí), Miroslav JIREČEK (203 Česká republika, domácí), Petr NOVÁK (203 Česká republika, domácí), Karolína PEŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana PŘIKRYLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana STEJSKALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Sonia ŠAMALÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana ZERZOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Pavel ZLATNÍČEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 222 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20, 2010.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046471
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-209-3
Klíčová slova česky kurikulum; výuka; kvalita; monitoring; evaluace
Klíčová slova anglicky curriculum; instruction; quality; monitoring; evaluation
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Petr Najvar, Ph.D., učo 12232. Změněno: 12. 1. 2011 17:21.
Anotace
V kontextu proměn současné české školy a jejího kurikula se sice pozvolna, avšak přece jen začíná věnovat pozornost otázkám kvality. Kvalita vzdělávání je jedním ze základních cílů ve strategických dokumentech o vzdělávání v zahraničí i u nás. Autoři monografie rozpracovali teoreticko-metodologická východiska pro monitoring a evaluaci kvality kurikula a výuky v kontextu školního vzdělávání v České republice a vytvořili, resp. adaptovali příslušné diagnostické nástroje. Mezi řešenými tématy jsou nonverbální prvky v učebnicích, příležitosti k učení, mezipředmětová témata či strukturace vzdělávacícho obsahu v kurikulárních dokumentech.
Anotace anglicky
Current changes within the Czech school and its curriculum inspire a shift of focus towards the issue of quality. Quality in education becomes one of the key aims mentioned in strategic documets in the Czech Republic and in Europe. The authors elaborated on the theoretical and methodological basis for the monitoring and evaluation of quality of curriculum as well as instruction in the context of school education in the Czech Republic and also developed or adapted adequate diagnostic tools. Topics dealt with in the book include nonverbal elements in textbooks, opportunities to learn, crosscurricular topics and the structuring of educational content in curricular documents.
Návaznosti
MUNI/A/1038/2009, interní kód MUNázev: Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání (Akronym: NAME 2010)
Investor: Masarykova univerzita, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula v oborech školního vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:07