NĚMEC, Jiří, Zuzana BUCHTOVÁ a Ema ŠTĚPAŘOVÁ. Edukace romských žáků očima pedagogických asistentů. In Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2010, s. 59-80. Sociálně pedagogický výzkum. ISBN 978-80-210-5148-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukace romských žáků očima pedagogických asistentů
Název česky Edukace romských žáků očima pedagogických asistentů
Název anglicky Educations of Romany pupils in the eyes of the pedagogical assistants
Autoři NĚMEC, Jiří (203 Česká republika, garant, domácí), Zuzana BUCHTOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Ema ŠTĚPAŘOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Edukace romských žáků v zrcadle výzkumných šetření, od s. 59-80, 22 s. Sociálně pedagogický výzkum, 2010.
Nakladatel MUNI PRESS
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046489
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5148-5
Klíčová slova česky Asistent pedagoga; kvalitativní výzkum; ohnisková skupina; romský žák; sociálně znevýhodněné skupiny; vzdělávání
Klíčová slova anglicky Teachers assistants; quality research; focus group; Romany pupil; socially handicapped groups
Změnil Změnil: doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D., učo 35929. Změněno: 9. 1. 2011 12:07.
Anotace
Kapitola se zaměřuje na analýzu výpovědí pedagogických asistentů pracujících ve školách s multikulturním zaměřením, především s převahou romských žáků. Při výzkumu autoři využili metodu ohniskových skupin k získávání údajů, které jsou v tomto textu zpracovány na úrovni otevřeného kódování, popisují klíčové kategorie identifikované na základě analýzy rozsáhlého textu.
Anotace anglicky
The chapter focuses on the analysis of the reports provided by the teachers assistants working at schools with multicultural specialization and mostly attended by the Romany pupils. At the research the authors use the method of focus groups to get the data that are later processed on the level of an open code. The data describe the key categories indentified on the ground of the analysis of the large text provided.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 19:44