MAŇÁK, Josef a Tomáš JANÍK. Ausgewählte Spannungsfelder der Schulreform in der Tschechischen Republik: Neue Herausforderungen an die pädagogische Profession. In Transformationsprozesse im europäischen Bildungsraum. 1. vyd. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2010, s. 101-108. Erziehung, Unterricht, Bildung - Band 150. ISBN 978-3-8300-5445-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Ausgewählte Spannungsfelder der Schulreform in der Tschechischen Republik: Neue Herausforderungen an die pädagogische Profession
Název česky Vybrané problémy školské reformy v České republice: Nové výzvy pro pedagogické profese
Název anglicky Current Problems of School Reform in the Czech Republic: New Challenges for Pedagogical Profession
Autoři MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, domácí) a Tomáš JANÍK (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Hamburg, Transformationsprozesse im europäischen Bildungsraum. od s. 101-108, 8 s. Erziehung, Unterricht, Bildung - Band 150, 2010.
Nakladatel Verlag Dr. Kovač
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046521
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-3-8300-5445-0
Klíčová slova česky školská reforma; pedagogická profese; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky school reform; pedagogical profession; educational research
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 9. 1. 2011 20:06.
Anotace
Im vorliegenden Beitrag werden Probleme und Dilemmata thematisiert, die sich im Rahmen der heutigen Schulreform in der Tschechischen Republik zeigen. Die Autoren verdeutlichen, dass die Dilemmata, mit denen Lehrer konfrontiert werden, zum Teil sehr spezifisch sind. Dennoch weisen sie mehrere generelle Merkmale auf, deren Analyse allgemeine Überlegungen hinsichtlich der Schulbildung und der Institution Schule hervorbringen kann. Als problematisch wird vor allem die Umsetzung der Reformziele in der Schulpraxis betrachtet. Ein weiteres Dilemma betrifft die neuen Aufgaben, Pflichten und Verantwortungen, die im Rahmen der Schulreform auf die Lehrer übertragen werden.
Anotace česky
V kapitola jsou teamatizovány problémy a dilemata školské reformy aktuálně probíhající v České republice. Autoři objasňují, že dilemata, s nimiž jsou učitelé konfrotováni, jsou ve srovnání s jinými pedagogickými profesemi specifická. Přesto vykazují určité obecné rysy, jejich analýzou se lze dobrat hlubšího porozumění škole jako instituci. Jako problematická se jeví především realizace reformních cílů ve školní praxi. Další dilemata se týkají nových úloh, povinností a odpovědností, které jsou v rámci reformy na učitele delegovány.
Anotace anglicky
The chapter deals with problems of current school reform in the Czech Republic. The authors address problems, which are specific for the profession of teachers. They claim, that analysis of these problems could contribute to better understanding of school as institution. As problematic is especially considered the implementation of school reform into practice. Other dillemas address differnt new tasks, duties and responsibilities, which the reform requires from teachers.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 06:45