2010
Research into the effect of advertising on the eating habits of children
FIALOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Research into the effect of advertising on the eating habits of children
Název česky
Výzkum vlivu reklamy na stravovací návyky dětí
Autoři
FIALOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: International Experiences, od s. 379 - 388, 10 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14110/10:00046537
Organizační jednotka
Lékařská fakulta
ISBN
978-80-210-5398-4
Klíčová slova česky
děti - obezita – stravovací návyky- prevence- reklama – marketing - autoregulace - POLMARK
Klíčová slova anglicky
children – obesity – eating habits – prevention – advertising – marketing – self-regulation – POLMARK
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 7. 4. 2011 08:15, Mgr. Jana Fialová, Ph.D.
V originále
This paper is devoted to the effect of advertising on the eating habits of children, and presents information about research conducted into this matter in the Czech Republic. Advertising is, along with the influence of the child’s family, school and (later) contemporaries, considered one of the principal factors influencing a child’s present and future eating habits and its preferences in food selection. For this reason the European Commission, which considers solving the problem of increasing obesity and its associated diseases one of its key priorities, sees more thorough regulation of marketing and advertising aimed at children as one of the possible paths to be taken. Within the framework of preparation of appropriate measures, it therefore initiated the extensive international research project POLMARK (Assessment of POLicy options for MARKeting food and beverages to children), in which Masaryk University participated as representative of the Czech Republic in co-operation with another ten countries. The purpose of this research was not merely to survey the legislation, guidelines and regulations relating to marketing and advertising in the individual member countries, but first and foremost to gather information on the opinions of key individuals and institutions (stakeholders) on this issue. The results will contribute towards the revision of marketing management planned by the European Commission in the year 2010.
Česky
Článek je věnován problematice působení reklamy na stravovací návyky dětí a informuje o výzkumu, který byl v této věci v ČR prováděn. Právě reklama je, kromě vlivu rodiny, školy a později vrstevníků, považována za jeden z hlavních faktorů, který ovlivňuje aktuální i budoucí způsob stravování dětí a jejich preference při výběru stravy. Proto také Evropská komise, která považuje za jednu z hlavních priorit řešení problému narůstající obezity a s ní souvisejících chorob, vidí jako jednou z možných cest právě důslednější regulaci marketingu a reklamy zaměřených na děti. V rámci přípravy vhodných opatření iniciovala proto rozsáhlý mezinárodní výzkumný projekt POLMARK (Assessment of POLicy options for MARKeting food and beverages to children), kterého se Masarykova univerzita zúčastnila jako zástupce ČR ve spolupráci s dalšími 10 zeměmi . Účelem výzkumu bylo nejen zmapovat právní úpravy, směrnice a regulace marketingu a reklamy v jednotlivých členských zemích, ale především získat informace o názorech klíčových zainteresovaných osob a institucí (stakeholderů) na tuto problematiku. Výsledky přispějí k revizi řízení marketingu plánované Evropskou komisí v roce 2010.
Návaznosti
MSM0021622421, záměr |
|