FIALOVÁ, Jana. Research into the effect of advertising on the eating habits of children. In Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: International Experiences. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 379 - 388. ISBN 978-80-210-5398-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Research into the effect of advertising on the eating habits of children
Název česky Výzkum vlivu reklamy na stravovací návyky dětí
Autoři FIALOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: International Experiences, od s. 379 - 388, 10 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14110/10:00046537
Organizační jednotka Lékařská fakulta
ISBN 978-80-210-5398-4
Klíčová slova česky děti - obezita – stravovací návyky- prevence- reklama – marketing - autoregulace - POLMARK
Klíčová slova anglicky children – obesity – eating habits – prevention – advertising – marketing – self-regulation – POLMARK
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Fialová, Ph.D., učo 270898. Změněno: 7. 4. 2011 08:15.
Anotace
This paper is devoted to the effect of advertising on the eating habits of children, and presents information about research conducted into this matter in the Czech Republic. Advertising is, along with the influence of the child’s family, school and (later) contemporaries, considered one of the principal factors influencing a child’s present and future eating habits and its preferences in food selection. For this reason the European Commission, which considers solving the problem of increasing obesity and its associated diseases one of its key priorities, sees more thorough regulation of marketing and advertising aimed at children as one of the possible paths to be taken. Within the framework of preparation of appropriate measures, it therefore initiated the extensive international research project POLMARK (Assessment of POLicy options for MARKeting food and beverages to children), in which Masaryk University participated as representative of the Czech Republic in co-operation with another ten countries. The purpose of this research was not merely to survey the legislation, guidelines and regulations relating to marketing and advertising in the individual member countries, but first and foremost to gather information on the opinions of key individuals and institutions (stakeholders) on this issue. The results will contribute towards the revision of marketing management planned by the European Commission in the year 2010.
Anotace česky
Článek je věnován problematice působení reklamy na stravovací návyky dětí a informuje o výzkumu, který byl v této věci v ČR prováděn. Právě reklama je, kromě vlivu rodiny, školy a později vrstevníků, považována za jeden z hlavních faktorů, který ovlivňuje aktuální i budoucí způsob stravování dětí a jejich preference při výběru stravy. Proto také Evropská komise, která považuje za jednu z hlavních priorit řešení problému narůstající obezity a s ní souvisejících chorob, vidí jako jednou z možných cest právě důslednější regulaci marketingu a reklamy zaměřených na děti. V rámci přípravy vhodných opatření iniciovala proto rozsáhlý mezinárodní výzkumný projekt POLMARK (Assessment of POLicy options for MARKeting food and beverages to children), kterého se Masarykova univerzita zúčastnila jako zástupce ČR ve spolupráci s dalšími 10 zeměmi . Účelem výzkumu bylo nejen zmapovat právní úpravy, směrnice a regulace marketingu a reklamy v jednotlivých členských zemích, ale především získat informace o názorech klíčových zainteresovaných osob a institucí (stakeholderů) na tuto problematiku. Výsledky přispějí k revizi řízení marketingu plánované Evropskou komisí v roce 2010.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 17. 7. 2024 18:38