DENGLEROVÁ, Denisa a Barbara STROBACHOVÁ. Percepce jako složka inteligence v období počátku školní docházky. In Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 176-183, 7 s. neuvádím. ISBN 978-80-210-5342-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Percepce jako složka inteligence v období počátku školní docházky
Název anglicky Perception as a part of intelligence at the start of school attendance
Autoři DENGLEROVÁ, Denisa (203 Česká republika, garant, domácí) a Barbara STROBACHOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Analýza vzdělávacích potřeb romských žáků, od s. 176-183, 7 s. neuvádím, 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00046549
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5342-7
Klíčová slova česky test(ování) inteligence; zrakové vnímání; Perception test; romský žák; výzkum
Klíčová slova anglicky test(ing) of intelligence; visual perception; PERCEPTION Test; Romany pupil; research
Změnil Změnila: PhDr. Denisa Denglerová, Ph.D., učo 3930. Změněno: 17. 1. 2011 10:23.
Anotace
Příspěvek srovnává schopnosti zrakového vnímání dětí na počátku školní docházky pocházejících z romského i neromského etnika. V rámci výzkumné studie byla vyvinuta počítačová metoda, tzv. Perception test. Výsledky ukazují, že neexistují statisticky významné rozdíly v průměrném počtu správných odpovědí mezi oběma etniky. Mírné rozdíly se však vyskytují v průměrném celkovém čase, které dítě potřebuje k zodpovězení všech položek. Tyto rozdíly jsou způsobeny tím, že děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí mají obvykle nižší naučené schopnosti práce s počítačem a v průběhu testu se teprve učí manipulaci s myší, a tudíž jim zadání správné odpovědi trvá delší dobu.
Anotace anglicky
The study compares the abilities of visual perception and judgment of children when they start attending the school. The children are of the age between five and seven years, from different cultural environments and different ethnics. There was developed a computerized method, called PERCEPTION Test, in this research study.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:28