a 2010

Videostudie jednoduchého experimentu v hodinách fyziky na ZŠ

NOVÁK, Petr a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Videostudie jednoduchého experimentu v hodinách fyziky na ZŠ

Název česky

Videostudie jednoduchého experimentu v hodinách fyziky na ZŠ

Název anglicky

Videostudy of simple experiment in physics lessons at secondary school

Autoři

NOVÁK, Petr a Josef TRNA

Vydání

DIDFYZ 2010, 2010

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-8094-795-8

Klíčová slova česky

fyzikální vzdělávání, jednoduchý experiment, videostudie

Klíčová slova anglicky

physics education, simple experiment, videostudy
Změněno: 6. 4. 2013 17:36, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu jednoduchých experimentů ve výuce fyziky, v němž byla použita metoda videostudie. Tato metoda byla použita pro analýzu školních experimentů v hodinách fyziky na základní škole. Jádrem videostudie je kódování, které bylo prováděno podle kategoriálních systémů: fáze experimentu, experiment kvalitativní a kvantitativní, experiment demonstrační a žákovský, jednoduchý experiment.

Anglicky

This paper presents research results of simple experiments in physics education, which was used in the video study. This method was used for the analysis of experiments in school physics classes at primary school. The core of the encoding video study, which was carried out under categorical systems: the phase of the experiment, qualitative and quantitative experiments, and student demonstration experiment, a simple experiment.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání