2011
Management.
BLAŽEK, LadislavZákladní údaje
Originální název
Management.
Název česky
Management
Název anglicky
Management
Autoři
BLAŽEK, Ladislav
Vydání
vydání první. Praha, 191 s. 2011
Nakladatel
Grada
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-247-3275-6
Klíčová slova česky
organizování rozhodování ovlivňování
Klíčová slova anglicky
organizing decision making influencing
Změněno: 11. 1. 2011 17:58, prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.
V originále
Publikace se zaměřuje na klíčové oblasti managementu.Úvodní část se zabývá vymezením pojmu management.V dané části je též uveden historický vývoj managementu. Těžiště tématického okruhu organizování tvoří vysvětlení tři parametrů organizační struktury, a to parametru dělby práce v organizaci, parametru rozpětí řízení a parametru dělby pravomoci. V další části, zaměřené na problematiku rozhodování, je nejdříve vysvětlena podstata rozhodování. Těžištěm dané problematiky je podrobný výklad vybraných metod rozhodovací analýzy, sloužících pro objektivizaci rozhodování za podmínek jistoty, rizika a nejistoty. Poslední část je věnována problematice ovlivňování. Nejprve je uveden přehled motivačních teorií. V návaznosti jsou vysvětleny tři základní motivační nástroje. Je to odměna za práci, podmínky práce a práce samotná. Kniha je určena studentům vysokých škol a MBA studií, dále pak manažerům, podnikatelům i širší odborné veřejnosti.
Anglicky
The book focuses on key management areas. The initial part deals with the definition of management. This section also comprises the historical development of management. The concept of organizing emphasizes the explanation of three parameters of an organizational structure, i.e. division of labor in an organization, span of management, and division of responsibilities. The next part, focusing on decision-making, specifies the principles of decision-making first of all. This issue focuses mainly on a detailed explanation of selected methods of a decision analysis; these methods serve for objectification of decision-making acts under certainty, risk, and uncertainty. The last part deals with influencing. A survey of motivation theories is listed first. They include remuneration for work, working conditions, and the work itself. The book is designed for university and MBA students as well as managers, businesspeople and the professional public.