b 2011

Management.

BLAŽEK, Ladislav

Základní údaje

Originální název

Management.

Název česky

Management

Název anglicky

Management

Autoři

BLAŽEK, Ladislav

Vydání

vydání první. Praha, 191 s. 2011

Nakladatel

Grada

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-247-3275-6

Klíčová slova česky

organizování rozhodování ovlivňování

Klíčová slova anglicky

organizing decision making influencing
Změněno: 11. 1. 2011 17:58, prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.

Anotace

V originále

Publikace se zaměřuje na klíčové oblasti managementu.Úvodní část se zabývá vymezením pojmu management.V dané části je též uveden historický vývoj managementu. Těžiště tématického okruhu organizování tvoří vysvětlení tři parametrů organizační struktury, a to parametru dělby práce v organizaci, parametru rozpětí řízení a parametru dělby pravomoci. V další části, zaměřené na problematiku rozhodování, je nejdříve vysvětlena podstata rozhodování. Těžištěm dané problematiky je podrobný výklad vybraných metod rozhodovací analýzy, sloužících pro objektivizaci rozhodování za podmínek jistoty, rizika a nejistoty. Poslední část je věnována problematice ovlivňování. Nejprve je uveden přehled motivačních teorií. V návaznosti jsou vysvětleny tři základní motivační nástroje. Je to odměna za práci, podmínky práce a práce samotná. Kniha je určena studentům vysokých škol a MBA studií, dále pak manažerům, podnikatelům i širší odborné veřejnosti.

Anglicky

The book focuses on key management areas. The initial part deals with the definition of management. This section also comprises the historical development of management. The concept of organizing emphasizes the explanation of three parameters of an organizational structure, i.e. division of labor in an organization, span of management, and division of responsibilities. The next part, focusing on decision-making, specifies the principles of decision-making first of all. This issue focuses mainly on a detailed explanation of selected methods of a decision analysis; these methods serve for objectification of decision-making acts under certainty, risk, and uncertainty. The last part deals with influencing. A survey of motivation theories is listed first. They include remuneration for work, working conditions, and the work itself. The book is designed for university and MBA students as well as managers, businesspeople and the professional public.