D 2010

Towards Text Mining in Technology-Enhanced Learning

BAYER, Jaroslav, Jan GÉRYK, Matěj ČUHEL, Tomáš OBŠÍVAČ, Lubomír POPELÍNSKÝ et. al.

Základní údaje

Originální název

Towards Text Mining in Technology-Enhanced Learning

Autoři

BAYER, Jaroslav (203 Česká republika, domácí), Jan GÉRYK (203 Česká republika, domácí), Matěj ČUHEL (203 Česká republika, domácí), Tomáš OBŠÍVAČ (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Porto, The Proceedings of the 9th European Conference on e-Learning ECEL 2010, od s. 67-71, 5 s. 2010

Nakladatel

Academic Publishing Limited

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Portugalsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14330/10:00046685

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-1-906638-83-2

UT WoS

000291089800008

Klíčová slova anglicky

text mining; text classification; technology-enhanced learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2014 11:19, RNDr. Jan Géryk, Ph.D.

Anotace

V originále

In technology-enhanced learning environment, text mining can be useful for clustering course information, classification of student comments, for theses classification and evaluation, among others. We describe a pre-processing step and a method of text classification. The best results have been obtained for classification of theses. We discuss results obtained for classification of these three kind of texts and explain what additional information need to be exploited for improving a classification accuracy.

Návaznosti

LA09016, projekt VaV
Název: Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics (ERCIM) (Akronym: ERCIM)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Účast ČR v European Research Consortium for Informatics and Mathematics