2010
Towards Text Mining in Technology-Enhanced Learning
BAYER, Jaroslav, Jan GÉRYK, Matěj ČUHEL, Tomáš OBŠÍVAČ, Lubomír POPELÍNSKÝ et. al.Základní údaje
Originální název
Towards Text Mining in Technology-Enhanced Learning
Autoři
BAYER, Jaroslav (203 Česká republika, domácí), Jan GÉRYK (203 Česká republika, domácí), Matěj ČUHEL (203 Česká republika, domácí), Tomáš OBŠÍVAČ (203 Česká republika, domácí) a Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Porto, The Proceedings of the 9th European Conference on e-Learning ECEL 2010, od s. 67-71, 5 s. 2010
Nakladatel
Academic Publishing Limited
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Portugalsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14330/10:00046685
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-1-906638-83-2
UT WoS
000291089800008
Klíčová slova anglicky
text mining; text classification; technology-enhanced learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2014 11:19, RNDr. Jan Géryk, Ph.D.
Anotace
V originále
In technology-enhanced learning environment, text mining can be useful for clustering course information, classification of student comments, for theses classification and evaluation, among others. We describe a pre-processing step and a method of text classification. The best results have been obtained for classification of theses. We discuss results obtained for classification of these three kind of texts and explain what additional information need to be exploited for improving a classification accuracy.
Návaznosti
LA09016, projekt VaV |
|