ČERVENKA, Karel. Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 347-357. ISBN 978-80-210-5383-0. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{919323, author = {Červenka, Karel}, address = {Brno}, booktitle = {Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy.}, edition = {1}, keywords = {emotional and behavioral difficulties; counseling care; perspective orientation}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5383-0}, pages = {347-357}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace.}, year = {2010} }
TY - CHAP ID - 919323 AU - Červenka, Karel PY - 2010 TI - Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace. VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021053830 KW - emotional and behavioral difficulties KW - counseling care KW - perspective orientation N2 - Text čtenáře seznamuje se čtyřmi různými strategiemi, jejichž prostřednictvím mohou jedinci s poruchami chování a emocí reagovat na přisouzení negativního sociálního statusu souvisejícího s touto poruchou. Strategie závisí na postojích jedince vůči negativnímu sociálnímu statusu na jedné straně a vůči možnosti problematickou situaci změnit na straně druhé. První z postojů lze zjednodušeně charakterizovat jako vůli ke změně, zatímco druhý z nich jako víru ve změnu. Každý z postojů je specifickou definicí situace, která má prostřednictvím jedincova chování vliv na to, jak bude zvolené podpůrné či intervenční opatření efektivní. Pedagogové mohou formulované strategie využít i jako nástroj pro hlubší vhled do vybraných dimenzí zkušenosti dítěte s poruchou chování. Text příspěvku vychází ze zjištění kvalitativního výzkumu realizovaného v prostředí školského zařízení pro preventivně výchovnou péči. ER -
ČERVENKA, Karel. Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace. In \textit{Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy.}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s.~347-357. ISBN~978-80-210-5383-0.
|