C 2010

Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků

VAĎUROVÁ, Helena a Karel PANČOCHA

Základní údaje

Originální název

Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků

Název česky

Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků

Název anglicky

Determinants of Inclusive Education in Mainstream School Teachers

Autoři

VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 15-32, 18 s. 2010

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/10:00046991

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5383-0

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; kompetence; učitel; žák se SVP; postoje; odpovědnost; spolupráce; úroveň třídy; národní úroveň; individuální charakteristiky

Klíčová slova anglicky

inclusive education; competence; teacher; student with SEN; attitudes; responsibility; cooperation; classroom level; national level; personal aspects

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 26. 1. 2011 17:06, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.

Anotace

V originále

Kapitola představuje jednotlivé úrovně realizace inkluzivního vzdělávání. Zmiňuje aktuální mezinárodní a národní dokumenty. Dále se zabývá možnostmi, které se nabízejí na úrovni školy, třídy a důležitými determinantami na úrovni postojů, názorů a kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumná část tyto předpoklady ověřuje prostřednictvím kvantitativního šetřenímezi učiteli 1. stupně na školách hlavního vzdělávacího proudu.

Anglicky

The chapter presents individual levels of inclusive education. It introduces current international and national documents. Furthermore, it analyses practice of inclusive education at the level of school and classroom. The main focus is put on attitudes and competences of teachers. The study verifies these findings through quantitative research among lower primary school teachers.