2010
Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
VAĎUROVÁ, Helena a Karel PANČOCHAZákladní údaje
Originální název
Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Název česky
Předpoklady inkluzivního vzdělávání na úrovni pedagogických pracovníků
Název anglicky
Determinants of Inclusive Education in Mainstream School Teachers
Autoři
VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) a Karel PANČOCHA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School, od s. 15-32, 18 s. 2010
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00046991
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky
inkluzivní vzdělávání; kompetence; učitel; žák se SVP; postoje; odpovědnost; spolupráce; úroveň třídy; národní úroveň; individuální charakteristiky
Klíčová slova anglicky
inclusive education; competence; teacher; student with SEN; attitudes; responsibility; cooperation; classroom level; national level; personal aspects
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 1. 2011 17:06, PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc.
V originále
Kapitola představuje jednotlivé úrovně realizace inkluzivního vzdělávání. Zmiňuje aktuální mezinárodní a národní dokumenty. Dále se zabývá možnostmi, které se nabízejí na úrovni školy, třídy a důležitými determinantami na úrovni postojů, názorů a kompetencí pedagogických pracovníků. Výzkumná část tyto předpoklady ověřuje prostřednictvím kvantitativního šetřenímezi učiteli 1. stupně na školách hlavního vzdělávacího proudu.
Anglicky
The chapter presents individual levels of inclusive education. It introduces current international and national documents. Furthermore, it analyses practice of inclusive education at the level of school and classroom. The main focus is put on attitudes and competences of teachers. The study verifies these findings through quantitative research among lower primary school teachers.