VOJTOVÁ, Věra. Příležitost a podpora v edukačním prostředí školy se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování. Online. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. s. 359-366, 7 s. ISBN 978-80-210-5383-0. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příležitost a podpora v edukačním prostředí školy se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování.
Název česky Příležitost a podpora v edukačním prostředí školy se zaměřením na žáky v riziku vývoje poruchy chování.
Název anglicky Opportunity and Protection in the education with the Focuse on At-risk children.
Autoři VOJTOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School, od s. 359-366, 7 s. 2010.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/10:00047004
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5383-0
Klíčová slova česky žák v riziku; porucha chování; inkluzivní vzdělávání; škola pro všechny; školní neúspěch; vylučování; podpora; resilience
Klíčová slova anglicky at-risk pupil; behaviour disorder; inclusive education; school life; school failure; exclusion; support; resilience
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 16. 2. 2011 15:18.
Anotace
Model Kvality života školy ukazuje na faktory edukačních příležitostí a opory pro žáky v riziku poruchy chování. Ti jsou skupinou žáků nejčastěji vylučovanou ze školy a ohroženou nedokončeným vzděláním. Model inkluzivní školy, který kapitole představujeme jsme vytvořily na základě dlouhodobého výzkumu. Inkluzivní škola, která využívá svůj prostor a procesy učení a výuky pro podporu a posilování žáků v riziku vývoje poruchy chování zvyšuje jejich šance na uspokojivou socializaci a kvalitu života v dospělosti.
Anotace anglicky
Quality of school life model introduduces the factors of educational opportunity and support for so called At-risk children. Pupils with behaviour disorder are very often school outsiders and experience exclusion from education. We introduce here the model of inclusive school, based on our longterm research. Inclusive school with supportive learning and teaching processes increases At-risk childrens socialisation an quality of their life in adulthood.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 22:35