D 2010

Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole

LAZAROVÁ, Bohumíra a Jan MAREŠ

Základní údaje

Originální název

Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole

Název anglicky

SCHOOL PSYCHOLOGIST AND THE PROCESSES OF SCHOOL SELF-EVALUATION

Autoři

LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Banská Bystrica, Zdravá škola, s. 120-126, 2010

Nakladatel

UMB

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/10:00047027

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-80-557-0111-0

Klíčová slova česky

školní psycholog; autoevaluace školy; školní poradenské pracoviště

Klíčová slova anglicky

scool psychologist; school autoevaluation; school councelling centre
Změněno: 21. 1. 2011 10:47, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.

Anotace

V originále

V příspěvku jsou propojena témata autoevaluace škol a školní psychologie s cílem představit některé hlavní principy vlastního hodnocení škol tak, jak jsou ukotveny v teoretických pojednáních i v legislativních školských dokumentech, a zároveň nabídnout úvahu o možné roli školních psychologů v této relativně nové povinnosti škol. Autoři diskutují přednosti a rizika zapojení školních psychologů do autoevaluace škol a reflektují školskou realitu v této oblasti.

Anglicky

In this paper we link the topics of school self-evaluation and school psychology in order to introduce some of the main principles of the actual school evaluation as they are laid down in theoretical treatises and legislative school documents. Also, we consider the potential role of school psychologists in this relatively new duty of schools. The authors discuss the advantages and risks of the engagement of school psychologists in school self-evaluation and reflect the school reality in this field.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti