2010
Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole
LAZAROVÁ, Bohumíra a Jan MAREŠZákladní údaje
Originální název
Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole
Název anglicky
SCHOOL PSYCHOLOGIST AND THE PROCESSES OF SCHOOL SELF-EVALUATION
Autoři
LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Banská Bystrica, Zdravá škola, s. 120-126, 2010
Nakladatel
UMB
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/10:00047027
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-557-0111-0
Klíčová slova česky
školní psycholog; autoevaluace školy; školní poradenské pracoviště
Klíčová slova anglicky
scool psychologist; school autoevaluation; school councelling centre
Změněno: 21. 1. 2011 10:47, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
V příspěvku jsou propojena témata autoevaluace škol a školní psychologie s cílem představit některé hlavní principy vlastního hodnocení škol tak, jak jsou ukotveny v teoretických pojednáních i v legislativních školských dokumentech, a zároveň nabídnout úvahu o možné roli školních psychologů v této relativně nové povinnosti škol. Autoři diskutují přednosti a rizika zapojení školních psychologů do autoevaluace škol a reflektují školskou realitu v této oblasti.
Anglicky
In this paper we link the topics of school self-evaluation and school psychology in order to introduce some of the main principles of the actual school evaluation as they are laid down in theoretical treatises and legislative school documents. Also, we consider the potential role of school psychologists in this relatively new duty of schools. The authors discuss the advantages and risks of the engagement of school psychologists in school self-evaluation and reflect the school reality in this field.
Návaznosti
MSM0021622406, záměr |
|