LAZAROVÁ, Bohumíra a Jan MAREŠ. Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole. In Valihorová, M., Kaliská, L. Zdravá škola. 1. vyd. Banská Bystrica: UMB, 2010, s. 120-126. ISBN 978-80-557-0111-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Školní psycholog a procesy autoevaluace ve škole
Název anglicky SCHOOL PSYCHOLOGIST AND THE PROCESSES OF SCHOOL SELF-EVALUATION
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Banská Bystrica, Zdravá škola, s. 120-126, 2010.
Nakladatel UMB
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/10:00047027
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-557-0111-0
Klíčová slova česky školní psycholog; autoevaluace školy; školní poradenské pracoviště
Klíčová slova anglicky scool psychologist; school autoevaluation; school councelling centre
Změnil Změnila: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D., učo 2201. Změněno: 21. 1. 2011 10:47.
Anotace
V příspěvku jsou propojena témata autoevaluace škol a školní psychologie s cílem představit některé hlavní principy vlastního hodnocení škol tak, jak jsou ukotveny v teoretických pojednáních i v legislativních školských dokumentech, a zároveň nabídnout úvahu o možné roli školních psychologů v této relativně nové povinnosti škol. Autoři diskutují přednosti a rizika zapojení školních psychologů do autoevaluace škol a reflektují školskou realitu v této oblasti.
Anotace anglicky
In this paper we link the topics of school self-evaluation and school psychology in order to introduce some of the main principles of the actual school evaluation as they are laid down in theoretical treatises and legislative school documents. Also, we consider the potential role of school psychologists in this relatively new duty of schools. The authors discuss the advantages and risks of the engagement of school psychologists in school self-evaluation and reflect the school reality in this field.
Návaznosti
MSM0021622406, záměrNázev: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
VytisknoutZobrazeno: 14. 10. 2024 18:33